fitness-food.pl zdrowa żywność

Ciastka i desery

FIT KEKS

Blog kulinarny Fitness Food przedstawia kolejny dietetyczny przepis na deser. Kolejny po Muffinach i Kokosankach.Zaczynamy!
Mleko podgrzej w garnuszku nie dopuszczając do wrzenia. Orzechy pokrusz i wymieszaj w misce z wiórkami kokosowymi, żurawiną i płatkami owsianymi. Zalej wszystko ciepłym mlekiem. Wlej mieszankę do formy do pieczenia, dobrze wymieszaj aż do uzyskania jednolitej masy, ubij i wyrównaj powierzchnię. Piecz w piekarniku przez ok. 45-60 minut w temperaturze 140°. Po ostudzeniu pokrój w ciasto na kawałki.

Czas przygotowania: 10 minut + 45 min pieczenia
Składniki: (ok. 10 kawałków)

  • 400g zagęszczonego niesłodzonego mleka
  • 250g płatków owsianych górskich
  • 80g wiórków kokosowych
  • 100g suszonej żurawiny lub rodzynek
  • 120g ulubionych orzechów (np. migdały, orzech włoski, orzech laskowy, nerkowce)
  • 120g ulubionych bakalii (np. suszone morele, śliwki, figi, co kto lubi)

Wszystkie wyżej wymienione bakalie, nasiona i pestki kupisz tutaj.

Wartości odżywcze

Białko: 85g
Węglowodany: 290g
Tłuszcz: 162g
Kalorie: 2930 kcal


=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

Polecam również:
Dietetyczne Kokosanki

2 Comments FIT KEKS

  1. Karol

    Oczywiście. Nie sprawdzałem mąki żytniej przy tym keksie ale piekłem ciastka orzechowe zarówno z mąką pszenną razową i żytnią razową. Udały się za każdym razem, aczkolwiek mąka żytnia spowodowała że ciastka były chyba mniej słodkie niż te na pszennej.

Leave A Comment

CommentLuv badge