fitness-food.pl zdrowa żywność

Pieczywo i pizza / Przepisy

Dietetyczna pizza light

Dietetyczna pizza to jest coś czego szuka każdy z nas. Obniżona zawartość tłuszczów, pełnoziarnista mąka, odpowiednia ilość kurczaka zamiast zwykłej szynki. O ile nie można raczej stworzyć „fit frytek”, o tyle z pizzą jest już to całkiem możliwe. Zamiast pszennej mąki użyjemy mąki razowej, a zamiast dużej ilości żółtego sera, lekkiej mozzarelli. Składniki oczywiście dowolne, ja wybrałem pizzę o większej zawartości protein (pierś z kurczaka i tuńczyk) ale może to być coś zupełnie innego, np. pizza hawajska z wędliną drobiową i ananasem lub klasyczna capriciosa, ale zawsze ciasto z mąki razowej i mozzarella zamiast żółtego sera. Smacznego!

P.S
Za pomysł razowej Pizzy, po raz kolejny podziękowania dla czytelniczki od ciemnego pieczywa – Weroniki ;)

Czas przygotowania: 20 min + 25 min pieczenia
Składniki 1 pizza

Ciasto:
– 300g mąki pełnoziarnistej
20g drożdży
– szklanka ciepłej wody
– pól łyżeczki soli
– łyżka oliwy z oliwek

Pozostałe:
– ser mozzarella light (2 kulki)
– puszka tuńczyka w kawałkach w sosie własnym / pokrojona w drobną kostkę pierś kurczaka (~120g)
– zielone oliwki
– pieczarki
oregano, bazylia

Przygotowanie

Do miski wsypać mąkę, następnie w szklance ciepłej (ale nie gorącej) wody rozpuścić sól, drożdże i dodać do mąki, oczywiście drożdże można też wkruszyć i rozrobić ale polecam mój sposób bo jest znacznie prostszy :)
Energicznie wyrobić ciasto, jeśli będzie kleiło się do rąk można dodać jeszcze trochę mąki. Przykrywamy miskę ręcznikiem i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (około 20 min). Gdy ciasto wyrośnie rozwałkowujemy je na blasze lub jak w moim przypadku, na dnie od tortownicy, smarujemy przecierem
pomidorowym lub ketchupem bez cukru (może być wymieszany z bazylią i oregano), następnie układamy pokrojoną w plasterki mozzarellę, na połowie kurczaka, na drugiej połowie tuńczyka + wszystkie inne ulubione dodatki (pieczarki można podsmażyć chwilę na patelni). Na koniec posypujemy pizzę bazylią i oregano. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni, pieczemy ok 20-25 minut,do momentu kiedy brzeg ciasta będzie zarumieniony. Podajemy z sosem czosnkowym wg przepisu.

Wartości odżywcze

Białko: 121g
Węglowodany: 201g
Tłuszcz: 49g
Kalorie: 1749 kcal

 

15 Comments Dietetyczna pizza light

  1. Diana Signetzka

    Super sprawa, robiłam również z otrębów owsianych z dodatkiem twarogu Emilka light i białek jaj, ciasto wyszło chrupiące, w mojej skromnej opinii nawet lepsze niż oryginalna „tucząca” wersja.

  2. Kasia

    Co zrobić aby ciasto się nie kleiło? mimo dodania mąki i oliwy nadal się klei nawet nie można rozwałkować

  3. dorota

    zapomniałaś o oliwie:) a przepis super, właśnie pieczę pizze pozdrawiam

  4. Łukasz

    co do „fit frytek” polecam urządzenie frytownicę Tefal Actifry ;) 1 kg frytek z ziemniaków na 1 łyżce oliwy, super sprawa ;)

  5. Magda

    „Fit frytki” da się bardzo łatwo zrobić :) Obieramy ziemniaki, kroimy na frytki, wrzucamy do wrzątku na 2,5 minuty (powinny być „sparzone” a nie ugotowane!), studzimy, dowolnie przyprawiamy (u mnie zwykle sól, czosnek, papryka słodka i ostra i oregano, ale można użyć tylko soli) skrapiamy oliwą z oliwek, dokładnie wszystko mieszamy i wrzucamy do piekarnika nagrzanego do 200*C na ok. 40 min. W czasie pieczenia od czasu do czasu mieszmy, żeby frytki się nie posklejały. Pycha! :)

  6. yenna

    Świetny przepis na pizze 😊 co do fit frytek? Ja zrezygnowałam z typowego kształtu i po prostu piekę ziemniaczki w piekarniku! Bez żadnego tłuszczu. Najpierw dokładnie je szoruje, potem kroje na połówki lub ćwiartki i piekę przez 40-60 min (sprawdzam kiedy są miekkie) w 200 st. Dla mnie nie ma lepszej wersji ziemniaka. Myślę że nigdy pokroisz ziemniak w paski to będę idealne frytki bez żadnego tłuszczu 😄

Leave A Comment

CommentLuv badge

Obserwuj nas na: