fitness-food.pl zdrowa żywność

Omlety i naleśniki / Przepisy

Dietetyczne placki Diany

Nasza stała czytelniczka sprzedała nam świetny patent na błyskawiczne i pożywne śniadanie. Dietetyczne, owsiane placki z bananem. Na początku myślałem że to będzie praktycznie to samo co goszczący na moim stole co kilka dni omlet owsiany, jednak dodatek banana zupełnie zmienił to śniadanie. Placuszki są dużo bardziej puszyste i nie są takie suche. Pochłaniam je w błyskawicznym tempie i polecam Wam – sprawdźcie je koniecznie! Diana dzięki za przepis!

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 4-5 placków

Przygotowanie

Do miseczki wsypujemy płatki, wbijamy jajko, dodajemy cynamonu i bardzo dojrzałego, miękkiego banana pokrojonego na kawałki. Wszystko razem mieszamy i dusimy widelcem aż kawałki banana razem z płatkami zmienią się w jednolitą i gęsta masę. Na rozgrzanej i popsikanej oliwą patelni do naleśników układamy z tej masy małe ale dość grube placuszki. Po 1-2 minutach smażenia (najlepiej pod przykryciem) przerzucamy je na drugą stronę i smażymy kolejne 2 minuty. Na jednej patelni do naleśników zmieścić powinny się 4 takie placuszki. Z ilości podanych w przepisie wyjdzie 5-6 sztuk.

Wartości odżywcze

Białko: 12g
Węglowodany: 86g
Tłuszcz: 7g
Kalorie: 464 kcal

 

29 Comments Dietetyczne placki Diany

  1. Karol

    Dietetyczne nie równa się niskokaloryczne. Te 5 placków ma mniej więcej tyle samo kalorii co Big Mac. Czy można przy nich postawić znak równości? Nie bardzo. Te placki to pożywne, pełnowartościowe śniadanie, które ma dostarczyć energii na cały dzień. Prawdziwe śniadanie to nie jest jabłko albo szklanka wody z cytryną czy kawa.

  2. Ania

    Brzmi świetnie. Rano można zjeść więcej, bo biegnąc potem na autobus, a wieczorem idąc na siłownię zrzucimy to i nie będziemy podjadać nic przed drugim śniadaniem :D

  3. Ola

    Duży banan w życiu nie waży 220g, no chyba że ze skórką ;)
    Ja do tych placków dodałam przeciętnego banana i on po obraniu ważył 110 g, czyli miał nieco ponad 25g węgli.

    placuszki były pyszne :)

  4. Alex

    Pamiętajmy, że wartości odżywcze = kalorie. Od nas zależy czy te 400 czy 500 kalorii to będzie hamburger, czy pełnowartościowy posiłek. Błędem jest myślenie, że kalorie to wróg osoby chcącej zrzucić wagę ! Jedzmy z głową.

  5. Karol

    Stale staram się tłumaczyć to czytelnikom, ale co chwila słyszę, że danie nie jest dietetyczne bo ma makaron, płatki owsiane albo banana. Nie jest łatwo ;)

  6. Anka

    W końcu spróbowaliśmy, są rewelacyjne! :) pożywne, bardzo smaczne i banalne w przygotowaniu. Idealne na śniadanie :)

  7. Karol

    To jest tylko pomysł na jedną z wersji takich placków. Możecie przyprawiać je czym chcecie, czym lubicie. Dowolne przyprawy, kakao, odżywka, miód, syrop z agawy. Eksperymentujcie!

  8. Karol

    Możesz mikserem ale po ugniataniu widelcem w misce placki są jakby bardziej puszyste i wilgotne. Po zmiksowaniu nie czuć już tak bardzo bananów.

  9. Asik

    Przepyszne :D Będę je robiła często, bo lubimy i banany i płatki owsiane :)

  10. Karol

    Wartość kaloryczna podana jest zawsze dla wszystkich składników użytych w przepisie. Nie dzielimy tego na porcję, bo każdy usmaży innej wielkości placek, nałoży sobie inną porcję ryżu, sałatki, mięsa itd.

  11. Cyganka

    zrobilam,polecam! niebo w gebie jak zreszta wszystkie przepisy tu :P

  12. Zdrowe Odżywianie

    Faktycznie banan doskonale komponuje się z płatkami owsianymi. Dzięki jego datkowi można zrobić pyszne placuszki (podoba mi się pomysł dodania cynamonu) praktycznie bez cukru.

  13. Beata

    Placki pyszne ,dodałam jeszcze trochę posiekanych orzechów włoskich- bajka.Polecam😀

Leave A Comment

CommentLuv badge

Obserwuj nas na: