fitness-food.pl zdrowa żywność

Przepisy / Ryby i owoce morza

Jak usmażyć stek z tuńczyka

Tuńczyk, podobnie do większości ryb zawiera kwasy omega-3 (DHA i EPA) obniżające poziom złego cholesterolu i podnoszące poziom dobrego. Ponadto, kwasy omega-3 wykazują również silne działanie przeciwzapalne, dzięki czemu są wykorzystywane w leczeniu i profilaktyce wielu różnych chorób.
Tuńczyk to również bogate źródło witamin, głównie witaminy A, D oraz witamin z grupy B. Mają one korzystny wpływ na wygląd skóry, poprawiają działanie wzroku oraz wspomagają produkcję czerwonych krwinek. Przygotowanie steku z tuńczyka to prawdopodobnie najprostszy sposób na przygotowanie jakiejkolwiek ryby.

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 1 stek

Przygotowanie

Kawałki ryby smarujemy z obu stron oliwą z oliwek. Dodajemy świeżo mielony czarny pieprz oraz sól i odkładamy na 20 min. Rozgrzewamy patelnię (najlepiej grillową) i smażymy steki z każdej ze stron. Dla dobrze wysmażonego steku powinno trwać to nie więcej niż 3 minuty z każdej ze stron, dla steków średnio wysmażonych i krwistych odpowiednio mniej.
Podajemy ze świeżymi lub grillowanymi warzywami. Prawda, że proste.

Wartości odżywcze
(100g świeżego tuńczyka – w zależności od gatunku)

Białko: 22 g
Węglowodany: 0 g
Tłuszcze: 1-5 g
Energia: 103-144 kcal

Jak usmażyć stek z tuńczyka

Jak usmażyć stek z tuńczyka

 

1 Comment Jak usmażyć stek z tuńczyka

  1. Kasia

    Uwielbiam Twoje przepisy. Są rzeczywiście proste i szybkie, a potrawy smaczne i zdrowe. Jutro zabieram się za robienie tuńczyka ;)

Leave A Comment

CommentLuv badge

Obserwuj nas na: