fitness-food.pl zdrowa żywność

Pasty i nabiał

Jak zrobić prawdziwy hummus

Hummus to mieszanka gotowanej, zmiażdżonej ciecierzycy, cytryny, oliwy z oliwek, pasty sezamowej oraz soli i czosnku. Traktowany jest przede wszystkim jako „dip” lub dodatek do pieczywa. Jego pochodzenie nie jest do końca określone. Wiele osób uważa że jest to produkt stworzony w Egipcie, równie wielu sądzi, że pochodzi z Bliskiego Wschodu. Produkt ten jest szczególnie popularny wśród osób nie spożywających mięsa. Jest dobrym źródłem manganu, żelaza oraz witaminy C. Posiada znaczne ilości kwasu foliowego i witaminy B6 wpływające na działanie układu nerwowego i wzmacniające odporność organizmu. Ponadto zawarte w nim jednonienasycone kwasy tłuszczowe wpływają pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego i ułatwiają redukcję tkanki tłuszczowej z najbardziej opornych miejsc.

Czas przygotowania: 15 minut
Składniki

  • 5 łyżek pasty sezamowej (tahina)
  • 250g ciecierzycy z puszki
  • ząbek czosnku
  • sól i pieprz
  • sok z cytryny

Przygotowanie

Przygotowanie Hummus nie należy do specjalnie trudnych. Wszystkie składniki należy zmiksować lub porządnie utrzeć w moździerzu. Jeśli wychodzi zbyt gęsty możemy dodać nieco oliwy z oliwek. Przyprawiamy wedle uznania i podajemy z pieczywem, obsypany pietruszką lub słodką czerwoną papryką. Zarówno ciecierzycę jak i pastę sezamową możecie zakupić w naszym sklepie. Zapraszamy :)

Wartości odżywcze

Białko: 44g
Węglowodany: 60g
Tłuszcz: 66g
Kalorie: 1010 kcal

Dietetyczne przepisy - Hummus

Hummus dostępny w naszym sklepie –https://www.fitness-food.pl/69-pasty-hummus-pasztety

1 Comment Jak zrobić prawdziwy hummus

  1. kimek

    Hummus jest pyszny. Polecam dodać jeszcze szczyptę mielonego kminu rzymskiego i pokropienie oliwą z oliwek.

Leave A Comment

CommentLuv badge