fitness-food.pl zdrowa żywność

Ciastka i desery / Przepisy

Ciasteczka quinoa

Dziś mam dla Was przepis na po treningowe wiosenne ciasteczka bogate… No właśnie! Bogate w komosę ryżowa, która najpierw weźmiemy pod lupę! Komosa ryżowa, inaczej quinoa lub ryż peruwiański, to roślina, która wytwarza bogate w skrobię nasiona, lecz w rzeczywistości nie jest zbożem. Jej właściwości i wartości odżywcze od wieków są cenione w Ameryce Południowej, skąd pochodzi. Komosa ryżowa jest źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, wielu witamin i składników mineralnych. Zawiera także saponiny, dzięki którym może wykazywać działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne przeciwwirusowe i immunostymulujące. Co ciekawe! Quinoa może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego i znaleźć się w diecie wegetarian, a także osób ograniczających spożycie mięsa.

 

Składniki:
– 2 szklanki quinoa ekspandowana
– 1 banan
– 12 szt daktyli
garść morwy białej
– 2 jajka
– 2 łyżki sezamu
– 1 łyżeczka kakao
– 2 łyżeczki miodu pomarańczowego
– kilka listków mięty

Przygotowanie:
Banana, jajka i miód blendujemy. Miętę siekamy. Do masy dodajemy pozostałe składniki. Starannie mieszamy.
Formujemy ciasteczka na blaszce wyłożonej papierem lub silikonem.
Pieczemy w 180 stopniach przez ok 20min.

Po ostygnięciu polecam dodać budyń matcha (sposób przyrządzenia na opakowaniu). Oraz ozdobić pomarańcza i liściem mięty :)

Autorka przepisu, Klaudia – CandySquat – pasjonatka zdrowego trybu życia. Uwielbia crossfit i podnoszenie ciężarów. Kocha kombinować w kuchni, czego dowodem są przepisy takie jak ten. 

1 Comment Ciasteczka quinoa

  1. Czarek

    Pierwszy raz widzę takie ciastka, będę musiał sprawdzić.
    Na marginesie jest po angielsku „About The Author” i pusty opis Karola ;) mi się wyświetla.

Leave A Comment

CommentLuv badge

Obserwuj nas na: