fitness-food.pl zdrowa żywność

Fitness Style

Pau d’arco

Egzotycznie brzmiąca nazwa Tabebuia avellanedae, to drzewo pochodzące z lasów amazońskich. Wykorzystywano je na wiele sposobów, a ekstrakty z tego drzewa były używane jako suplementy poprawiające zdrowie i wydolność organizmu. Pau d’arco niesie za sobą wiele zdrowotnych właściwości, które warto poznać.

Pierwszą z nich jest działanie zapobiegające wzrostowi nowotworów. Badania przeprowadzane w przypadku raka piersi ukazały, że stosowanie Pau d’arco skutecznie hamowało wzrost komórek nowotworu. W przypadku raka prostaty, stosowanie ekstraktu powodowało obumieranie komórek rakowych. W wielu innych rodzajach nowotworu, Pau d’arco dawało efekty hamujące rozrost komórek nowotworowych oraz ich ekspresję.

Pau d’arco pozwala również walczyć z otyłością. Skutecznie obniżał poziomy cholesterolu i redukował akumulację tłuszczu. Pau d’arco również pozytywnie oddziaływało na poziomy insuliny oraz leptyny, odpowiednio je regulując, co również pozwalało walczyć z otyłością i problemami metabolicznymi.

Pau d’arco ma również właściwości przeciwzapalne – znacznie zwiększa próg bólu, jednocześnie redukując stany zapalne, nawet do 50%. Dotyczy to nawet stanów zapalnych mózgu. Działa tak dzięki hamowaniu powstawania wolnych rodników.

Pau d’arco działa przeciwbakteryjnie oraz przeciwgrzybiczo. Znacznie obniża koncentrację szkodliwych bakterii oraz grzybów, poprawiając stan całego organizmu. Jest również skuteczny w zwalczaniu opornych bakterii i grzybów na leczenie. Jest świetnym wsparciem w leczeniu candydozy.

Pau d’arco obniża stres oksydacyjny – zwiększa ekspresję enzymów, które mają właściwości antyoksydacyjne. Dodatkowo, działa jako detoks dla naszego organizmu – usuwa toksyczne substancje, jak np. metale ciężkie, pestycydy lub konserwanty z pożywienia.

Jak widać, to kolejna naturalna substancja, którą daje nam natura, będąca świetnym wsparciem dla naszego organizmu, zwłaszcza w trakcie choroby. Ma szerokie działanie i warto pamiętać o niej przy uzupełnianiu półki z suplementami.

 

Źródło:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22825254

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27242267

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27520529

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16359837

 

Autorka, Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje, a wszystkie weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.

Leave A Comment

CommentLuv badge

Obserwuj nas na: