fitness-food.pl zdrowa żywność

Ciastka i desery / Przepisy

Placuszki z marchewki na słodko

Proste i szybkie w przygotowaniu, cztero-składnikowe placuszki z marchewką, czyli sposób na szybkie, słodkie śniadanie lub całkiem dietetyczną przekąskę.

 

Składniki:

Przygotowanie:

Zetrzyj marchewkę na dużych oczkach. Dodaj pozostałe składniki, porządnie wymieszaj. Usmaż na oleju kokosowym z obu stron do zarumienienia.

Jako dodatek, możesz posmarować placuszki masłem orzechowym – będą nie tylko smaczniejsze, ale zdrowsze. Orzechy to bogactwo witamin i minerałów, uzupełniające naszą codzienną dietę. Dodatkowo, dzięki obecności masła orzechowego i mąki kokosowej (tłuszcze), witamina D zalecana w okresie jesiennym bardzo dobrze się wchłonie. Placki dają Ci dużo różnorodnych możliwości – zamiast erytrytolu możesz dodać miarkę odżywki białkowej, jeśli potrzebujesz dawki białka. Dodatkowo, możesz je posypać kakao (lub dodać do środka), które jest niesamowicie bogate w żelazo, a co najważniejsze wapń!  Żeby uzyskać jeszcze ciekawszą mieszankę, możesz użyć cynamonu cejlońskiego, pozytywnie wpływającego na gospodarkę cukrową w organizmie. Kombinacji jest mnóstwo, a wykorzystać możesz to, na co masz ochotę.

Dla osób liczących kalorie informacja dotycząca wartości odżywczych. Jeden taki placuszek, przygotowany z jednej marchwi, 45g mąki kokosowej, 2 jaj i erytrolu (który nie zawiera kalorii) ma 344 kcal i zawiera 21g białka, 15g tłuszczu i 28g węglowodanów. Czyli całkiem niezłe makro musicie przyznać ;)

1 Comment Placuszki z marchewki na słodko

Leave A Comment

CommentLuv badge

Obserwuj nas na: