fitness-food.pl zdrowa żywność

Fitness Food

Jak utrzymać dietę w czasie podróży

Obecnie podróżowanie jest czymś na porządku dziennym, chociażby wyjeżdżanie na weekend by odetchnąć świeżym powietrzem, wolnym od smogu, jest czymś normalnym. Dochodzą do tego konferencje, zjazdy naukowe, szkolenia różnego rodzaju i delegacje. Jak w takich momentach radzić sobie z dietą? Rozwiązań jest kilka i warto je znać, by nie stresować się dietą.

Najważniejszą wskazówką jest woda. Jeśli uczestniczycie w szkoleniu, konferencji, przebywacie w hotelu lub po prostu jesteście na mieście, zawsze znajdziecie wrzątek. A to już wiele ułatwia. Jak można wykorzystać wrzątek, żeby zrobić sobie pyszny i zdrowy posiłek?

  • zalej płatki owsiane/jaglane/gryczane i dodaj do nich ulubione dodatki. Możesz dodać: białko, orzechy, suszone owoce, świeże owoce, pestki, kakao i inne.
  • makaron ryżowy, który nie wymaga gotowania, a jedynie zalania wrzątkiem – możesz dodać sos, pesto, warzywa, orzechy lub zrobić go na słodko.

Woda bardzo wiele ułatwia. Odżywka białkowa jest również rozpuszczalna w wodzie, można ją zmieszać z suszonymi owocami, pestkami czy orzechami i również zjeść jako posiłek. Jeśli potrzebujesz czegoś więcej – dodaj na przykład preparowany ryż. Posiłek nabierze objętości.

Gdy jesz śniadania białkowe, możesz wykorzystać kabanosy, kiełbaski i parówki dobrej jakości (do znalezienia w zwykłych sklepach i na bazarkach), które z łatwością można przewieźć. Wystarczy dodać do tego warzywa, jeśli lubisz to różne sosy, pesto i nawet orzechy i dzięki temu również stworzyć pełnowartościowy posiłek.

Za przekąskę mogą służyć suszone owoce, orzechy, pestki, ale również batoniki bez cukru (np. te z suszonych owoców z odżywką białkową lub orzechami), jak i również inne gotowe, ale zdrowe przekąski (ważny jest skład – mają nie zawierać cukru, dodatków i innych zbędnych składników). Bez problemu znajdziecie je w sklepie.

 

Tutaj warto pamiętać, że mieszkając w małym hotelu lub hostelu, często można poprosić w kuchni o ugotowanie woreczku ryżu lub kaszy. Zawsze warto się zapytać, bo często można się miło zaskoczyć, a dzięki temu nie martwić się przygotowaniem posiłków.

Kolejną wskazówką jest skorzystanie z dostępnych restauracji w miejscu wyjazdu.  Warto pamiętać, że mamy dostępnych wiele lokali, które oferują zdrowe dania, dokładnie opisane, coraz częściej nie zawierające glutenu lub nabiału. Istnieje wiele spisów tych restauracji, ponieważ bardzo dużo osób odżywia się zdrowo i po prostu chodzi, sprawdza i testuje dane lokale. Można to łatwo znaleźć na grupach na facebooku, gdzie tworzone są pliki ze spisanymi restauracjami i kawiarniami, oferującymi zdrowsze wersje różnych posiłków.

Ostatnią wskazówką jest catering. W ofercie mamy wachlarz różnych firm, oferujących diety, o jakich tylko marzymy – wegańska, wegetariańska, bez glutenu, bez laktozy lub z indywidualną eliminacją składników. Jest to najwygodniejsze wyjście, natomiast problemem mogą być koszty lub dostępność wybranego cateringu w miejscu, w którym przebywamy.

Jak widać, mamy wiele różnych opcji, żeby przetrwać z naszą dietą na wyjeździe. Nie trzeba ani głodować ani jeść tego, czego nie spożywamy na co dzień. Wystarczy się odpowiednio przygotować wcześniej (czyli zakupić produkty i ustalić sobie posiłki) lub zrobić rozeznanie co do miejsc, w których można smacznie zjeść lub cateringu, który spełni wymogi. Warto się nie poddawać i nie zaniechać swojej diety tylko ze względu na wyjazd.

 

 

Autorka, Sylwia Lelonek, właścicielka bloga livethenature.com. Zawodowo i hobbystycznie zajmuje się dietetyką kliniczną i wszelkimi aspektami związanymi ze zdrowym stylem życia. Na co dzień studiuje, a wszystkie weekendy wypełnione ma szkoleniami i kursami. Wolny czas spędza zawsze aktywnie. Entuzjastka alternatywnych rozwiązań żywieniowych, na temat których czerpie wiedzę z książek oraz najnowszych wyników badań.

1 Comment Jak utrzymać dietę w czasie podróży

Leave A Comment

CommentLuv badge

Obserwuj nas na: