fitness-food.pl zdrowa żywność

Omlety i naleśniki

Omlet owsiany z roszponką i łososiem

Szybki pomysł na śniadanie lub kolację. Banalny w przygotowaniu omlet owsiany, lecz tym razem nie na słodko a na wytrawnie. Co ważne, tylko Wasza wyobraźnia ogranicza Was w kwestii dodatków które umieścicie na wierzchu placka. Tutaj akurat jest to roszponka, pomidor i inne świeże warzywa oraz łosoś ale z powodzeniem może to być również gulasz lub sos do spaghetti który został Wam z wczorajszego obiadu, mogą to być ułożone na roszponce pieczarki lub kurki podsmażone z cebulką. Możliwości są nieograniczone także, takie posiłki szybko się nie znudzą :)

Składniki (1 porcja):

  • 70g płatków owsianych
  • 1 całe jajo
  • koperek
  • 100g łososia wędzonego na zimno
  • roszponka
  • pomidorki koktajlowe
  • żółta papryka
  • zielony ogórek
  • oliwa z oliwek
  • przyprawy: pieprz, sól, słodka papryka, czosnek granulowany, gałka muszkatołowa, suszone pomidory

Przygotowanie:

  1. Płatki owsiane wraz z przyprawami zalewamy odrobiną wody. Kiedy zmiękną, czyli po około godzinie, dodajemy koperek i całe jajo. Jeśli chcesz zrobić omlet na śniadanie, możesz zalać płatki dzień wcześniej wieczorem.
  2. Po dokładnym wymieszaniu wykładamy masę na rozgrzaną patelnię z oliwą z oliwek.
  3. Smażymy po 1,5 minuty na każdej ze stron po czym ściągamy omlet na talerz.
  4. Kiedy omlet ostygnie układamy na nim dodatki :)

 

 

 

 

Leave A Comment

CommentLuv badge