fitness-food.pl zdrowa żywność

Omlety i naleśniki

Przepis na proteinowy omlet „Sernik”

Kolejny omlet, dziś typowo białkowy, bez dodatku rodzynek idealny dla osób na dietach nisko węglowodanowych (Low Carb). Omlet bardzo przypomina swoim smakiem sernik, stąd też jego nazwa. Przygotowanie tego omletu wydaje się banalnie proste, niestety praktyka pokazuje, że usmażenie go z tych składników tak, aby zatrzymał swój jednolity kształt wcale nie jest takie proste. Bardzo ważna jest tutaj patelnia oraz pilnowanie proporcji. Ale o tym poniżej…

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 1 omlet (porcja dla 1-2 osób)

  • 100g chudego twarogu
  • 45g odżywki białkowej
  • 4 średnie jajka (po ok. 70g)
  • 30g suszonej żurawiny lub rodzynek
  • olej kokosowy
  • odrobina mleka lub wody

Jak usmażyć omlet

Pokrojony w kostkę twaróg, odżywkę oraz jaja miksujemy w blenderze aż do uzyskania jednolitej masy – jeśli jest zbyt gęsta, co zdarza się rzadko, dodajemy bardzo ostrożnie odrobinę mleka (zbyt rozwodniona masa uniemożliwi usmażenie omletu w całości). Na rozgrzanej teflonowej dość głębokiej patelni (nie może być płaska, jak typowa patelnia do omletów i naleśników) roztapiamy odrobinę, najlepiej nierafinowanego oleju kokosowego. Do masy w blenderze dodajemy rodzynki i wylewamy wszystko na gorącą patelnię. Smażymy ok. 2 minut pod przykryciem, regulując odpowiednio ogień i sprawdzając czy omlet ścina się , jednocześnie się nie przypiekając.

Po tych dwóch minutach należy przewrócić omlet na drugą stronę i to właśnie ta czynność jest najtrudniejsza. Ja robię to zawsze w następujący sposób: Przykrywam patelnię odwróconym talerzem, tak przykrytą patelnię chwytam z obu stron za pomocą rękawic kuchennych i zdecydowanym ruchem przewracam na drugą stronę po czym ponownie zsuwam omlet z talerza na patelnię smażę pod przykryciem kolejne 2-3 minuty. Talerz jest teraz ubrudzony od masy dlatego trzeba go opłukać. Omlet otrzyma strukturę i smak podobne do sernika. Jego słodycz możecie regulować poprzez dodanie do masy miodu, erytrolu lub poprzez przygotowanie polewy, do której możecie użyć pół opakowania beztłuszczowego jogurtu typu Skyr (z Biedronki) połączonego z 15g truskawkowej odżywki białkowej. Na wierzch dodajcie truskawki lub inne ulubione owoce i uzyskacie genialny słodki i pełnowartościowy posiłek. Życzymy smacznego!

Omlet – wartości odżywcze

Białko: 87g
Węglowodany: 25g
Tłuszcz: 30g
Kalorie: 712 kcal

 

 

Po składniki niezbędne do przygotowania do tego omletu zapraszamy do sklepu http://www.fitness-food.pl/

 

 

9 Comments Przepis na proteinowy omlet „Sernik”

  1. Adam K

    Chyba fajnie że na tego bloga trafiłem, bo właśnie (od dzisiaj!!!) jestem na diecie nisko-węglowodanowej. Wogóle by mi nie przyszło do głowy, że można robić omlet z odżywką białkową :-) Dzięki za przepis, zagłębię się dalej w kolejne przepisy tu.

  2. Karol

    Dieta low carb to świetna sprawa, sam jestem na niej od ponad pół roku i raczej już jej nie zmienię. Powodzenia i zapraszamy do regularnych wizyt :)

  3. Justyna

    A gdzie mozna nabyc taka odzywke? i czy mozna ja ewentualnie czyms zastapic?
    czy to moze jakis specyfik dla kulturystow:)

  4. Karol

    Takie odżywki można kupić w każdym sklepie z odżywkami dla sportowców. To zwykłe białko w proszku. Można zrobić omlet bez tej odżywki, zastąpić ją np. kakao.

  5. TheArt

    Odżywka białkowa to nie kakao, zastępując białko kakao już nie będzie low carb.

  6. Patrycja

    Dodajac łyzeczki czyli 4 g kakao potrawa nagle nie stanie sie high carb

  7. Art

    Przede wszystkim jajko średnie ma do 62g a zazwyczaj 55g (ze skorupą), od 63g do 73g to jajko duże, a 80g jajek jeszcze nie widziałem. Wsypywanie 50g odżywki białkowej do 100g twarogu to poroniony przepis.

  8. Seba

    Zrobiłem. Jadło się strasznie długooo i dobrze. Ja zrobiłem z odżywką o smaku wiśniowym. Myślę, że z waniliową byłby lepszy. Ale i przyjemny przepis.

  9. adonek

    Wow, nigdy nie jadłem omleta z twarogiem. Mam inny smak odzywki teraz, ale wypróbuje na dniach ten przepis ;)

Leave A Comment

CommentLuv badge