fitness-food.pl zdrowa żywność

Drób

Zapiekanka z kurczakiem i warzywami

Bardzo łatwe w przygotowaniu danie, którego w dodatku nie trzeba za bardzo „pilnować”. Piecze się samo w piekarniku, a my w tym czasie zajmujemy się innymi czynnościami. Można wykorzystać mięso które zostało nam z poprzedniego dnia albo przygotować je na świeżo. Przepis pochodzi z książki Jamiego Olivera „Gotuj sprytnie jak Jamie”, którą zresztą bardzo polecamy!

Składniki:

  • 3 udka z kurczaka bez skóry i bez kości
  • zielona papryka
  • żółta papryka
  • 2 czerwone cebule
  • 3 dojrzałe pomidory
  • 2 ząbki czosnku
  • ulubione przyprawy https://www.fitness-food.pl/24-przyprawy
  • oliwa z oliwek
  • ocet balsamiczny

Przygotowanie:

  1. Udka z kurczaka obierz ze skóry i oddziel mięso od kości. Całość wymieszaj w marynacie z octu balsamicznego, oliwy z oliwek i ulubionych przypraw. Dobrze pasować będą tutaj wędzona papryka, pieprz ziołowy, sól, pieprz, odrobina tymianku.
  2. Pomidory pokrój na ćwiartki, cebulę na średniej wielkości łódki, paprykę na większe kawałki. Zmiażdż ząbki czosnku nie obierając ich ze skórki.
  3. W naczyniu żaroodpornym ułóż wszystkie warzywa a na wierzchu kawałki mięsa.
  4. Naczynie umieść w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni i piecz ok 1 godziny co jakiś czas przewracając kawałki mięsa i warzyw. Ponieważ warzywa „puszczą” sporo wody, możesz ją odlewać w trakcie pieczenia, w celu uzyskania lepszego stopnia wypieczenia potrawy. W przeciwnym razie, część zapiekanki umieszczona na dnie będzie się bardziej gotować w sokach niż przypiekać. Wybór należy do Ciebie :)
  5. Potrawę możesz podawać z zieloną sałatą lub dodać trochę węglowodanów takich jak ulubiony ryż, kasza lub ziemniaki.

 

Leave A Comment

CommentLuv badge