fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Fitness Style

Fitness Style

Zdrowe jelita – podstawa zdrowia

Świat, w którym żyjemy, stawia przed nami wiele wyzwań i niekoniecznie nam sprzyja. Jesteśmy otoczeni rzeczami, które nie dotykały nas tak mocno wcześniej, stąd też rosnące zainteresowanie zdrowym odżywianiem się i aktywnością fizyczną. Ludzie chcą wrócić do dawnej energii i formy oraz zdrowia, szukając przeróżnych metod i dróg.

 

Continue reading

Fitness Style

Dlaczego powinieneś jeść mięso

Z dietetyką jest jak z modą – panujące trendy żywieniowe zmieniają się z roku na roku, a nawet z miesiąca na miesiąc. Co jakiś czas możemy usłyszeć hasło: “porzuć mięso, zostań weganinem” (a przynajmniej wegetarianinem). Argumentów za dietą roślinną jest mnóstwo, a wśród nich znajdziemy: bogactwo warzyw, owoców; bogactwo błonnika; unikanie tłuszczów nasyconych (które de facto są potrzebne w naszej diecie!); unikanie naszpikowanego hormonami i sterydami mięsa (co w większości przypadków jest nieprawdą, gdyż mięso podlega badaniom i kontrolom – nawet te sklepowe, marketowe na dużą skalę produkcji!). O ile wiele z haseł ma swoje zdrowotne uzasadnienie, jak w przypadku wysokiej podaży warzyw (choć niekoniecznie już owoców), o tyle argumenty przeciwko takiej diecie mogą okazać się silniejsze.

 

Continue reading

Fitness Style

Laktoferyna

Żyjąc w obecnych czasach, gdzie otacza nas jedzenie średniej jakości, na co dzień doświadczamy dużego stresu fizycznego i psychicznego, a środowisko pozostawia wiele do życzenia, musimy zwracać większą uwagę na wszystkie zewnętrzne czynniki, które wpływają na nasze zdrowie. Stres, nieodpowiednia dieta, toksyny, alkohol, papierosy (również bierne palenie) wpływają w negatywny sposób na nasz organizm, a zwłaszcza na jelita, które są podstawą odporności. Z racji tego, że wciąż jesteśmy narażeni na negatywny wpływ otoczenia i tylko niektóre aspekty, jak styl życia czy dietę jesteśmy w stanie zmienić, warto rozważyć wsparcie naturalnymi substancjami.

Najlepiej wybierać to, z czym mamy styczność w ciągu naszego życia – jak na przykład przy narodzinach, bo wtedy otrzymujemy tego, czego potrzebujemy by rozpocząć życie z jak najsilniejszym organizmem. Taką substancją jest laktoferyna, którą znajdziemy właśnie w mleku matki w dużych ilościach oraz w naszym organizmie. Samo to, że znajduje się w mleku matki, może nam powiedzieć jak bardzo istotna jest ta substancja. Wraz z mlekiem matki otrzymujemy wszystkie najważniejsze składniki wzmacniające nasz organizm, by mógł bronić się przed nowymi, nieznanymi patogenami. Continue reading

Fitness Style

Witamina B w pigułce

 Witamina B complex – więcej szkody czy pożytku?

Witaminy z grupy B są niezbędne do zachowania zdrowia psychicznego i fizycznego. Są potrzebne m.in. do produkcji energii, krwi i funkcjonowania układu nerwowego. Biorą udział w regulacji poziomu homocysteiny (poprzez przekształcanie homocysteiny do metioniny), której wysoki poziom wiąże się z ryzykiem występowania wielu poważnych chorób, w tym przede wszystkim chorób układu sercowo-naczyniowego (np. miażdżyca) i układu nerwowego (choroba Alzheimer, autyzm). Witamina B pełniąc funkcję kofaktora odpowiada za produkcję enzymów, które wpływają na metabolizm komórkowy, gospodarkę cukrową, aż w końcu na nasze samopoczucie i humor. Są to witaminy rozpuszczalne w wodzie, których nasz organizm nie potrafi magazynować (wyjątek: wit. B12 w niewielkich ilościach). Niektóre z nich potrafimy syntetyzować w niewielkiej ilości dzięki obecności bakterii w jelitach (m.in. B1, B3, B7, B12), przy założeniu, że nasze jelita są szczelne, nie przyjmujemy antybiotyków, a nasza mikroflora jelitowa funkcjonuje bez zastrzeżeń.

W skład witamin z grupy B wchodzi m.in.: Continue reading

Fitness Style

Top produkty: Forskolina

Pokrzywa indyjska (forskolina) jest tropikalną rośliną, podobną do typowych pokrzyw. Zwróciła na siebie uwagę zaraz po odkryciu jej zdrowotnych właściwości. Produkuje forskolinę, która wpływa na wiele procesów w organizmie. Była stosowana w medycynie ajurwerdyjskiej; jest również powszechnie znana w Ameryce Południowej.

 

Continue reading

Fitness Style

Czy kosmetyki są szkodliwe?

Codzienny rytuał większości z nas rozpoczyna się i kończy na kosmetykach. Wstajemy rano, myjemy zęby, twarz, czasami bierzemy prysznic. Kobiety nakładają makijaż, kremy, dezodoranty i po tej pełnej toalecie dopiero jesteśmy w stanie pokazać się światu. Wieczorem odwrotnie – zmywanie makijażu oraz zanieczyszczeń z całego dnia, kąpiel i znów zęby, kremy na noc i dopiero po wykonaniu tych wszystkich czynności możemy położyć się do łóżka.

Continue reading

Fitness Style

O czym mówi ochota na sól?

Ochota na słone przekąski może przerodzić się u niektórych w uzależnienie podobne do uzależnienia od cukru. Dla niektórych powinien to być niepokojący objaw, który może sygnalizować różne stany chorobowe lub niewłaściwe nawodnienie i odżywienie organizmu. Jedno jest pewne – sól jest nam potrzebna do życia, ale nadmierna ochota na słone potrawy nie jest normalnym zjawiskiem.

Sól w nadmiarze nie jest pożądana, ale i niedobór soli jest szkodliwy. Ludzki organizm ważący około 50 kg zawiera w sobie około 200 g sodu (około 40 łyżeczek), które krąży m.in. w moczu i we krwi. Sól jest niezbędna do utrzymania właściwej gospodarki wodno-elektrolitowej, do funkcjonowania tarczycy i metabolizmu, utrzymania właściwego ciśnienia krwi i prawidłowej gospodarki cholesterolowej, zachowania skupienia i koncentracji.

Continue reading

Fitness Style

15 nawyków, przez które cierpisz na bezsenność

Nic nie zastąpi uczucia wyspania i momentu, gdy budzisz się po głębokim i odpowiednio długim śnie wypoczęty i pełen energii. Masz wtedy chęci do życia i realizowania zaplanowanych zadań i obowiązków. Kiedy tak ostatnio było w Twoim życiu? No właśnie… Często budzisz się zmęczony, bez sił na cokolwiek, z bólem głowy i tak wyczerpany, jakby ktoś odebrał Ci wszelkie moce, niczym wyciągnięcie baterii z urządzenia.

Jeśli masz problemy ze snem, wiedz, że nie jesteś jedyną osobą na świecie. Takich osób jest wiele. Rozwiązaniem tego problemu jest znalezienie przyczyny, która powoduje u Ciebie bezsenność i niemożność przespania całej nocy, a następnie wyeliminowania jej z Twojego życia. Brzmi jak banalna recepta, ale w praktyce to nie takie proste. Mimo wszystko warte zachodu, zwłaszcza, że sen warunkuje Twój stan zdrowia i dobre samopoczucie. Zdrowie masz tylko jedno, a czuć się dobrze każdego dnia chciałbyś tu i teraz, jutro i przez całe życie.

Continue reading

Fitness Style

Top produkty: Berberyna

Berberyna to alkaloid pochodzenia roślinnego o żółtym zabarwieniu, występujący naturalnie w berberysie, gorzkniku kanadyjskim, złotnicy i innych roślinach. Berberyna była używana w medycynie ludowej w Chinach już 3000 lat przed naszą erą; pierwsze zastosowanie tej substancji jest opisane w starożytnych chińskich księgach medycznych. To zasugerowało naukowcom, że jest to substancja godna badań i uwagi.

 

Continue reading

Fitness Style

5 wskazówek jak przyspieszyć tempo metabolizmu

Wraz z wiekiem, (ba!) nawet z kolejnym rokiem naszego życia zauważasz, jak trudno jest schudnąć, a nawet utrzymać właściwą masę ciała. Dbasz o to, co jesz, liczysz kalorie, ale ta walka okazuje się być mało skuteczna. Gdzie szukać przyczyny? Tkwi ona prawdopodobnie, (przy wykluczeniu chorób) w Twoim metabolizmie.

Metabolizm to wskaźnik mówiący o tym, jak nasze ciało zużywa kalorie jako paliwo. Bardzo często słyszymy: “ja mam bardzo szybki metabolizm, chodzę do toalety 5 razy dziennie”. NIE, NIE, NIE! To nie tak. Częstotliwość odwiedzania toalety nie jest równoznaczne z tempem metabolizmu. Może, ale nie musi być związane. Można cierpieć na biegunki w wyniku przerostu bakteryjnego jelita i mieć obniżone tempo przemiany materii, a więc teoria jest błędnie interpretowana.

Continue reading

Fitness Style

Jak zachęcić dziecko do zdrowego odżywiania?

Masz dziecko lub młodsze rodzeństwo? A może zajmujesz się małym szkrabem swojej kuzynki? Masz problem, by znaleźć takie produkty, które będą jednocześnie zdrowe, odżywcze, wspomagające rozwój dziecka i co najważniejsze – dziecko będzie chciało je zjeść?

Ciężki orzech do zgryzienia, prawda? Pomidory są “be”, polędwiczka nie smakuje. Przynajmniej banany są w miarę dobre, lecz gdy do zjedzenia jest czekolada z nadzieniem truskawkowym, to dziecko wybiera drugą opcję. Jak ugryźć ten problem? Jak zachęcić Tadka-niejadka do jedzenia tego, co dała Matka Natura i co pozwoli rosnąć na silnego, zdrowego i uśmiechniętego człowieka?

 

Continue reading

Fitness Style

3 powody dla których powinieneś jeść orzechy

Orzechy, czyli nasiona, są znane chyba przez każdego. Zazwyczaj służą nam jako przekąska bądź dodatek do dań i wypieków i występują w przeróżnych formach. Czy znamy jednak wszystkie właściwości orzechów i wiemy jak się z nimi obchodzić?

 

  1. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe

Wszystkie orzechy zawierają niezbędne wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Najlepszy stosunek znajdziemy w orzechach włoskich, macadamia i pistacjach.

Continue reading

Fitness Style

Śniadanie – najważniejszy posiłek w ciągu dnia ???

Od zawsze słyszymy, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, bez którego tak naprawdę nie powinniśmy wychodzić z domu. Znane jest nawet powiedzenie – śniadanie zjedz sam, obiadem się podziel, a kolację oddaj – jakoby to kolacja była najbardziej nieistotnym posiłkiem. Trochę ma to sens, a trochę nie – postaram się to wyjaśnić w dalszej części tekstu.

Niektórzy ludzie nie wyobrażają sobie wyjścia z domu bez śniadania, za to wieczorem nie muszą jeść wcale. Inni jedzą rano, w południe, po południu, wieczorem i w nocy. Niektórzy jedzą dopiero obiad, a ostatni posiłek kończą godzinę przed snem (czyli grubo po 18!).

Continue reading

Obserwuj nas na: