fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Fitness Style

Fitness Style

Naturalne metody podnoszenia poziomu testosteronu

Testosteron to związek, który wzbudza zainteresowanie u każdego mężczyzny. Jest on naturalnie produkowany nie tylko przez organy męskie, ale i organy kobiety, z tym, że w dużo mniejszych ilościach. Testosteron należy do hormonów androgennych i jest wytwarzany przez jądra, nadnercza i jajniki u kobiet, co oznacza, że kobiety również go potrzebują, by właściwie funkcjonować. Przyjrzyjmy się, w jakich funkcjach i dlaczego testosteron jest istotny.

 

Continue reading

Fitness Style

Co powinieneś wiedzieć o suszonych owocach

 

Suszone owoce to produkty, które uwielbiamy podjadać pracując przy komputerze lub oglądając ulubiony serial. Często dodajemy do zdrowych deserów, owsianki czy omletów. Suszone owoce kojarzą się także z najważniejszymi świętami – Święto Bożego Narodzenia czy Wielkanocą. Jednym słowem – to niezbędny element polskiej kuchni, ale i kuchni wielu innych kultur.

 

Continue reading

Fitness Style

Naturalne sposoby na poprawę odporności

Powoli zbliża się okres, w którym powinniśmy zacząć dbać o naszą odporność. Z okresem jesiennym, ilość przeziębień wzrasta, ale możemy profilaktycznie zabezpieczyć organizm, przed nadmiernym chorowaniem. Najlepsze wsparcie, to wsparcie naturalne, nie opierające się na lekach, ale na substancjach, które występują w naturze.

Pierwszą podstawową linią obrony są nasze jelita i pokrywające je bakterie. To one regulują naszą odporność i bronią organizm przed wnikaniem patogenów. W dzisiejszym świecie, kiedy tak wiele czynników powoduje, że są one niszczone, musimy je ciągle wspierać. Będą ważne przy zwykłym codziennym życiu, a zwłaszcza podczas choroby. Pomocne przy stosowaniu probiotykówprebiotyki, czyli inaczej pożywka dla bakterii, pozwalająca im tam osiąść i się zadomowić. Prebiotyk możemy sami naturalnie wytworzyć, poprzez schładzanie wysokoskrobiowych pokarmów (jak np. ryżu) – tworzy się wtedy skrobia oporna, która jest właśnie prebiotykiem. Świetnym wsparciem przy probiotykoterapii będą również kiszonki i soki z kiszonych warzyw – zawierają one bakterie kwasu mlekowego, które również będą wspierały odbudowywanie prawidłowej flory bakteryjnej.

Continue reading

Fitness Style

Pau d’arco

Egzotycznie brzmiąca nazwa Tabebuia avellanedae, to drzewo pochodzące z lasów amazońskich. Wykorzystywano je na wiele sposobów, a ekstrakty z tego drzewa były używane jako suplementy poprawiające zdrowie i wydolność organizmu. Pau d’arco niesie za sobą wiele zdrowotnych właściwości, które warto poznać.

Pierwszą z nich jest działanie zapobiegające wzrostowi nowotworów. Badania przeprowadzane w przypadku raka piersi ukazały, że stosowanie Pau d’arco skutecznie hamowało wzrost komórek nowotworu. W przypadku raka prostaty, stosowanie ekstraktu powodowało obumieranie komórek rakowych. W wielu innych rodzajach nowotworu, Pau d’arco dawało efekty hamujące rozrost komórek nowotworowych oraz ich ekspresję.

Continue reading

Fitness Style

5 zdrowych nawyków, dzięki którym poczujesz się zdecydowanie lepiej

 

  1. Wysypiaj się

Nie oznacza to spania po 12 godzin każdego dnia, ale zachowania odpowiedniej higieny snu oraz godzin, w których powinieneś iść spać. Zgodnie z rytmem dobowym, najlepsza pora snu to około 22/22:30, bo wtedy jest największy wzrost stężenia melatoniny. Dzięki temu później również zachowujemy odpowiedni cykl i wchodzimy we wszystkie fazy snu tak jak powinniśmy, a nasz organizm może się zregenerować. Ważna jest również higiena snu, ponieważ już najmniejsze czynniki dystrakcyjne nie pozwolą nam wejść w głęboką fazę snu. Powinniśmy zadbać o odpowiednie filtry na ekrany telefonu i komputera, blokujące światło niebieskie – ten typ światła imituje światło słoneczne, przez co blokuje produkcję melatoniny. Jesteśmy dostosowani do słońca, więc to ono nas rozbudza, a zachodzące, o pomarańczowym odcieniu pozwala nam rozpocząć przygotowanie się do fazy snu. Również rozpraszająco na mózg podczas snu będą działały wszelkie diody i światełka – postaraj się wyłączać wszystkie listwy i zasilacze przed pójściem spać. Zminimalizujesz również oddziaływanie pola elektromagnetycznego oraz WiFi na Twój organizm, co jest niekorzystne nie tylko podczas snu, ale w ogólnym zdrowiu organizmu. W Twojej sypialni powinno być ciemno i cicho, a pora snu powinna mieścić się w przedziale 22/22:30. Dzięki temu powinieneś czuć się o wiele bardziej wypoczęty w ciągu dnia.

Continue reading

Fitness Style

Recenzja blendera kielichowego G21 SMART Smoothie Vitality

Od niedawna mamy okazję korzystać z blendera kielichowego marki G21 SMART Smoothie Vitality, jest to bez wątpienia blender segmentu premium o czym świadczą nie tylko jego parametry ale również cena.

Przez chwile zastanawiałam się czy naprawdę potrzebuje blendera w cenie 20-letniego Cinquecento ? Moje obawy zostały rozwiane już po kilku dniach użytkowania. Szczerze wolę jeździć autobusem niż rozstawać się z tym cudem 😊 Przetestowałam ten blender wysokiej mocy pod wieloma względami, robiłam masło orzechowe, koktajl, zupy krem, sosy, pastę kokosową i wiele wiele innych.

Continue reading

Fitness Style

Recepta na jesienną depresję

Godzina osiemnasta, temperatura coraz niższa, wszyscy wokół Ciebie kichają, a Ty czujesz się bez energii i chęci do życia. Jedyne, na co masz ochotę to zaszyć się pod ciepłym kocem z kubkiem gorącej herbaty. Jesienna aura nie sprzyja dobremu samopoczuciu. Jest na to jednak skuteczne lekarstwo – gęstoodżywcza żywność, niezbędne witaminy i mikroelementy, które dodadzą Ci skrzydeł. Depresja jesienna została nawet zdefiniowana przez ekspertów jako SAD (seasonal affective depression) i dotyczy częściej kobiet, niż mężczyzn. Pojawiają się wtedy zaburzenia koncentracji, zmęczenie, smutek, brak motywacji, senność, a także zachcianki na słodycze i wszystko, co wysokokaloryczne.

 

Continue reading

Fitness Style

Bakterie jelitowe i alergie

Częste mycie skraca życie…

Stare powiedzenie, które zawiera w sobie dużo prawdy, popieranej coraz większą ilością badań. Oprócz tego, że istniejemy my, a świat zdaje się czasem obracać wokół nas, mamy w środku o wiele więcej organizmów, niż komórek własnego organizmu. Mowa o bakteriach, których liczbę szacuje się na około 39 bilionów.

Wiele tych bakterii pracuje tak naprawdę za nas – odwalając brudną robotę przy obronie organizmu przed patogenami, wytwarzając enzymy trawienne oraz syntezując niektóre witaminy. Tym bakteriom, które w zasadzie w nadmiarze mogłyby nam zaszkodzić, nie opłaca się wyrządzać nam krzywdy, kiedy są w równowadze. W końcu jesteśmy zbyt użyteczni, bo dzięki nam mogą się żywić i funkcjonować w miłym środowisku. W toku ewolucji wypracowały sobie dobre stosunki z układem odpornościowym – wzajemne oddziaływanie nie robi krzywd ani jednemu, ani drugiemu. Co się dzieje, jeśli bakterii zabraknie lub jest ich za dużo? Zaczynają się kłopoty.

Continue reading

Fitness Style

Zaawansowane produkty glikacji białek (AGE)

Co to są AGE?

Zaawansowane produkty glikacji białek (AGE = advanced glycation end products) to związki, które powstają w procesie przetwarzania żywności, a także substancje, które nasz organizm sam wytworzy. Związki te powstają w wyniku reakcji białek z cukrami. Zdrowy organizm potrafi usunąć je z obu źródeł. Schemat powstawania AGE jest następujący:

Continue reading

Fitness Style

Co jeść, by tarczyca była sprawna?

Jeśli masz trudności ze zmniejszeniem tkanki tłuszczowej albo w ostatnim czasie pojawiło się więcej na wadze pomimo, że nie jadłaś/eś źle, do tego odczuwasz chroniczny brak energii, masz trudności w skupieniu i koncentracji, nie możesz zasnąć…prawdopodobnie Twoja tarczyca (lub inny element układu hormonalnego) woła o pomoc!

Tarczyca to bardzo wrażliwy gruczoł. Reguluje Twój metabolizm, energię, temperaturę ciała, poziom zatłuszczenia i wiele, wiele więcej. Z tego względu jeśli tarczyca nie działa prawidłowo może się to odbić w każdym aspekcie zdrowia. Oprócz wspomnianych objawów spójrzmy na najczęściej wysyłane sygnały przez nasz organizm mówiące o słabej pracy tarczycy: Continue reading

Fitness Style

Zdrowe jelita – podstawa zdrowia

Świat, w którym żyjemy, stawia przed nami wiele wyzwań i niekoniecznie nam sprzyja. Jesteśmy otoczeni rzeczami, które nie dotykały nas tak mocno wcześniej, stąd też rosnące zainteresowanie zdrowym odżywianiem się i aktywnością fizyczną. Ludzie chcą wrócić do dawnej energii i formy oraz zdrowia, szukając przeróżnych metod i dróg.

 

Continue reading

Fitness Style

Dlaczego powinieneś jeść mięso

Z dietetyką jest jak z modą – panujące trendy żywieniowe zmieniają się z roku na roku, a nawet z miesiąca na miesiąc. Co jakiś czas możemy usłyszeć hasło: “porzuć mięso, zostań weganinem” (a przynajmniej wegetarianinem). Argumentów za dietą roślinną jest mnóstwo, a wśród nich znajdziemy: bogactwo warzyw, owoców; bogactwo błonnika; unikanie tłuszczów nasyconych (które de facto są potrzebne w naszej diecie!); unikanie naszpikowanego hormonami i sterydami mięsa (co w większości przypadków jest nieprawdą, gdyż mięso podlega badaniom i kontrolom – nawet te sklepowe, marketowe na dużą skalę produkcji!). O ile wiele z haseł ma swoje zdrowotne uzasadnienie, jak w przypadku wysokiej podaży warzyw (choć niekoniecznie już owoców), o tyle argumenty przeciwko takiej diecie mogą okazać się silniejsze.

 

Continue reading

Fitness Style

Laktoferyna

Żyjąc w obecnych czasach, gdzie otacza nas jedzenie średniej jakości, na co dzień doświadczamy dużego stresu fizycznego i psychicznego, a środowisko pozostawia wiele do życzenia, musimy zwracać większą uwagę na wszystkie zewnętrzne czynniki, które wpływają na nasze zdrowie. Stres, nieodpowiednia dieta, toksyny, alkohol, papierosy (również bierne palenie) wpływają w negatywny sposób na nasz organizm, a zwłaszcza na jelita, które są podstawą odporności. Z racji tego, że wciąż jesteśmy narażeni na negatywny wpływ otoczenia i tylko niektóre aspekty, jak styl życia czy dietę jesteśmy w stanie zmienić, warto rozważyć wsparcie naturalnymi substancjami.

Najlepiej wybierać to, z czym mamy styczność w ciągu naszego życia – jak na przykład przy narodzinach, bo wtedy otrzymujemy tego, czego potrzebujemy by rozpocząć życie z jak najsilniejszym organizmem. Taką substancją jest laktoferyna, którą znajdziemy właśnie w mleku matki w dużych ilościach oraz w naszym organizmie. Samo to, że znajduje się w mleku matki, może nam powiedzieć jak bardzo istotna jest ta substancja. Wraz z mlekiem matki otrzymujemy wszystkie najważniejsze składniki wzmacniające nasz organizm, by mógł bronić się przed nowymi, nieznanymi patogenami. Continue reading

Obserwuj nas na: