fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Fitness Style

Fitness Style

Czy kosmetyki są szkodliwe?

Codzienny rytuał większości z nas rozpoczyna się i kończy na kosmetykach. Wstajemy rano, myjemy zęby, twarz, czasami bierzemy prysznic. Kobiety nakładają makijaż, kremy, dezodoranty i po tej pełnej toalecie dopiero jesteśmy w stanie pokazać się światu. Wieczorem odwrotnie – zmywanie makijażu oraz zanieczyszczeń z całego dnia, kąpiel i znów zęby, kremy na noc i dopiero po wykonaniu tych wszystkich czynności możemy położyć się do łóżka.

Continue reading

Fitness Style

O czym mówi ochota na sól?

Ochota na słone przekąski może przerodzić się u niektórych w uzależnienie podobne do uzależnienia od cukru. Dla niektórych powinien to być niepokojący objaw, który może sygnalizować różne stany chorobowe lub niewłaściwe nawodnienie i odżywienie organizmu. Jedno jest pewne – sól jest nam potrzebna do życia, ale nadmierna ochota na słone potrawy nie jest normalnym zjawiskiem.

Sól w nadmiarze nie jest pożądana, ale i niedobór soli jest szkodliwy. Ludzki organizm ważący około 50 kg zawiera w sobie około 200 g sodu (około 40 łyżeczek), które krąży m.in. w moczu i we krwi. Sól jest niezbędna do utrzymania właściwej gospodarki wodno-elektrolitowej, do funkcjonowania tarczycy i metabolizmu, utrzymania właściwego ciśnienia krwi i prawidłowej gospodarki cholesterolowej, zachowania skupienia i koncentracji.

Continue reading

Fitness Style

15 nawyków, przez które cierpisz na bezsenność

Nic nie zastąpi uczucia wyspania i momentu, gdy budzisz się po głębokim i odpowiednio długim śnie wypoczęty i pełen energii. Masz wtedy chęci do życia i realizowania zaplanowanych zadań i obowiązków. Kiedy tak ostatnio było w Twoim życiu? No właśnie… Często budzisz się zmęczony, bez sił na cokolwiek, z bólem głowy i tak wyczerpany, jakby ktoś odebrał Ci wszelkie moce, niczym wyciągnięcie baterii z urządzenia.

Jeśli masz problemy ze snem, wiedz, że nie jesteś jedyną osobą na świecie. Takich osób jest wiele. Rozwiązaniem tego problemu jest znalezienie przyczyny, która powoduje u Ciebie bezsenność i niemożność przespania całej nocy, a następnie wyeliminowania jej z Twojego życia. Brzmi jak banalna recepta, ale w praktyce to nie takie proste. Mimo wszystko warte zachodu, zwłaszcza, że sen warunkuje Twój stan zdrowia i dobre samopoczucie. Zdrowie masz tylko jedno, a czuć się dobrze każdego dnia chciałbyś tu i teraz, jutro i przez całe życie.

Continue reading

Fitness Style

Top produkty: Berberyna

Berberyna to alkaloid pochodzenia roślinnego o żółtym zabarwieniu, występujący naturalnie w berberysie, gorzkniku kanadyjskim, złotnicy i innych roślinach. Berberyna była używana w medycynie ludowej w Chinach już 3000 lat przed naszą erą; pierwsze zastosowanie tej substancji jest opisane w starożytnych chińskich księgach medycznych. To zasugerowało naukowcom, że jest to substancja godna badań i uwagi.

 

Continue reading

Fitness Style

5 wskazówek jak przyspieszyć tempo metabolizmu

Wraz z wiekiem, (ba!) nawet z kolejnym rokiem naszego życia zauważasz, jak trudno jest schudnąć, a nawet utrzymać właściwą masę ciała. Dbasz o to, co jesz, liczysz kalorie, ale ta walka okazuje się być mało skuteczna. Gdzie szukać przyczyny? Tkwi ona prawdopodobnie, (przy wykluczeniu chorób) w Twoim metabolizmie.

Metabolizm to wskaźnik mówiący o tym, jak nasze ciało zużywa kalorie jako paliwo. Bardzo często słyszymy: “ja mam bardzo szybki metabolizm, chodzę do toalety 5 razy dziennie”. NIE, NIE, NIE! To nie tak. Częstotliwość odwiedzania toalety nie jest równoznaczne z tempem metabolizmu. Może, ale nie musi być związane. Można cierpieć na biegunki w wyniku przerostu bakteryjnego jelita i mieć obniżone tempo przemiany materii, a więc teoria jest błędnie interpretowana.

Continue reading

Fitness Style

Jak zachęcić dziecko do zdrowego odżywiania?

Masz dziecko lub młodsze rodzeństwo? A może zajmujesz się małym szkrabem swojej kuzynki? Masz problem, by znaleźć takie produkty, które będą jednocześnie zdrowe, odżywcze, wspomagające rozwój dziecka i co najważniejsze – dziecko będzie chciało je zjeść?

Ciężki orzech do zgryzienia, prawda? Pomidory są “be”, polędwiczka nie smakuje. Przynajmniej banany są w miarę dobre, lecz gdy do zjedzenia jest czekolada z nadzieniem truskawkowym, to dziecko wybiera drugą opcję. Jak ugryźć ten problem? Jak zachęcić Tadka-niejadka do jedzenia tego, co dała Matka Natura i co pozwoli rosnąć na silnego, zdrowego i uśmiechniętego człowieka?

 

Continue reading

Fitness Style

3 powody dla których powinieneś jeść orzechy

Orzechy, czyli nasiona, są znane chyba przez każdego. Zazwyczaj służą nam jako przekąska bądź dodatek do dań i wypieków i występują w przeróżnych formach. Czy znamy jednak wszystkie właściwości orzechów i wiemy jak się z nimi obchodzić?

 

  1. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe

Wszystkie orzechy zawierają niezbędne wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Najlepszy stosunek znajdziemy w orzechach włoskich, macadamia i pistacjach.

Continue reading

Fitness Style

Śniadanie – najważniejszy posiłek w ciągu dnia ???

Od zawsze słyszymy, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, bez którego tak naprawdę nie powinniśmy wychodzić z domu. Znane jest nawet powiedzenie – śniadanie zjedz sam, obiadem się podziel, a kolację oddaj – jakoby to kolacja była najbardziej nieistotnym posiłkiem. Trochę ma to sens, a trochę nie – postaram się to wyjaśnić w dalszej części tekstu.

Niektórzy ludzie nie wyobrażają sobie wyjścia z domu bez śniadania, za to wieczorem nie muszą jeść wcale. Inni jedzą rano, w południe, po południu, wieczorem i w nocy. Niektórzy jedzą dopiero obiad, a ostatni posiłek kończą godzinę przed snem (czyli grubo po 18!).

Continue reading

Fitness Style

Top produkty: Beta glukan – modulator odporności

Beta glukan to związek chemiczny, występujący w ścianie komórkowej grzybów, drożdży i zbóż. Jako że jest to długołańcuchowy polisacharyd, został zaklasyfikowany do nieskrobiowych błonników. Jeden z jego izomerów, który jest rozpuszczalny w wodzie, wykazuje wysoką aktywność biologiczną, czemu warto się przyjrzeć. Jest to jeden z najbardziej przebadanych immunostymulatorów (ok. 140 000 publikacji) i wciąż jest testowany. Można więc przypuszczać, że powinien znaleźć się w apteczce każdej osoby, która świadomie (i pod kontrolą dietetyka/lekarza) chce zadbać o odporność swojego organizmu.

 

Continue reading

Fitness Style

Skorupki jaj – najlepsze źródło wapnia

Skorupki jaj to ogromne bogactwo wapnia. Prawdopodobnie jest to najlepsze i najtańsze naturalne źródło, które doskonale się wchłania i trawi w organizmie.

Przyjrzyjmy się dwóm badaniom:

  1. W ściśle kontrolowanym badaniu z użyciem placebo przeprowadzonym na duńskich kobietach w okresie pomenopauzalnym (kiedy ryzyko osteoporozy jest bardzo wysokie) zauważono wzrost gęstości kości po zażywaniu skorupek jaj. (1)
  2. Zażywanie proszku ze zmielonych skorupek jaj w połączeniu z magnezem i witaminą D3 zwiększyło masę kostną u osób cierpiących na osteoporozę, osteopenię, a także zmniejszyło ból wynikający z ww. schorzeń.

 

Continue reading

Fitness Style

Masło orzechowe Maslove

Jak dobrze pewnie wiecie posiadamy bardzo szeroką ofertę masła orzechowego. Od zawsze staraliśmy się aby obejmowała ona wyłącznie produkty 100%. Bez zbędnych dodatków, oleju palmowego, soli i cukru. W naszym sklepie możecie zakupić masła polskich marek i producentów, takich jak Primavika czy Nutvit ale znajdziecie również masła orzechowe zagraniczne, np. Terrasana, Meridian, Rapunzel czy Horizon. Masła z orzechów arachidowych, z nerkowców, masła migdałowe, masło pistacjowe oraz mixy kilku rodzajów orzechów lub też takie z dodatkiem kokosa czy też odżywki białkowej. To wszystko jest dostępne na naszych stronach ale nie o tym będzie ten wpis…

 

Continue reading

Fitness Style

8 powodów dla których warto ćwiczyć Crossfit®

Żyjemy w czasach, w których branża fitness wraz z całą otoczką zdrowego trybu życia przeżywa swoje najlepsze chwile. Z jednej strony to dobrze, że ludzie chcą się ruszać, chcą odejść sprzed telewizora, uprawiać sport, zdrowo się odżywiać ale niestety każdy kij ma dwa końce. Wysyp trenerów personalnych po weekendowym kursie, dietetyków rozpisujących diety na zasadzie „kopiuj-wklej” i tym podobnych jest dziś ogromny. Informacje dotyczące treningu atakują potencjalnego klienta siłowni z wszystkich stron, kolorowe gazety, blogi, fanpage „trenerów personalnych”, konsultacje on-line u motywatorów z Instagrama. Każdemu może się zakręcić w głowie od takiej ilości, często rozbieżnych informacji. Zdecydowana większość trenerów, których można spotkać na siłowniach nie powinna w ogóle wykonywać tego zawodu! Ich warsztat, wiedza i doświadczenie są tak ubogie, że każdego klienta wysyłają na podobny zestaw ćwiczeń, prawie zawsze używając tych samych maszyn a sporadycznie tylko ucząc podstawowych ruchów na wolnym ciężarze. Zapominają w swoich treningach o prawidłowej rozgrzewce, ćwiczeniach rozciągających i mobility. W krótkiej perspektywie czasu można to jeszcze wybaczyć ale osoby trenujące w ten sposób dłużej, prędzej czy później staną się ofiarami coraz częstszych kontuzji.

Z crossfitem jest inaczej… Dlaczego?

Continue reading

Fitness Style

Niestabilny poziom cukru – jak opanować głód?

Ochota na niezdrowe przekąski jest zmorą wielu osób odchudzających się. Zwykle jest to spowodowane złym zbilansowaniem diety i niewłaściwym wyborem produktów spożywczych i kompozycją produktów, które szybko ulegają trawieniu i podnoszą cukier w organizmie. Występują wówczas wahania poziomu glukozy we krwi. Gdy cukier spada i jest na niskim poziomie organizm domaga się jedzenia, aby przywrócić jego optymalny poziom, więc wtedy pojawia się pragnienie zjedzenia czegoś. Po spożyciu posiłku cukier we krwi rośnie i wówczas wydziela się insulina mająca za  zadanie obniżyć jego poziom. Jest to całkowicie fizjologiczne i normalne zjawisko. Celem właściwego żywienia, nie tylko w czasie, gdy zależy nam na zgubieniu zbędnych kilogramów jest  utrzymywanie stabilnego poziomu cukru we krwi.  Stabilny poziom cukru we krwi pozwala kontrolować nasz głód i zachcianki na słodycze i inne niezdrowe przekąski. Sytuacja jest utrudniona, gdy cierpimy na niestabilny poziom cukru we krwi (hipo- i hiperglikemia, cukrzyca, insulinooporność), a wahania jego poziomu stale towarzyszą w naszym codziennym życiu. Co wtedy robić? Jak opanować ten straszliwy głód? Zastosuj poniższe wskazówki.

 

Continue reading

Obserwuj nas na: