fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Koktajle i napoje

Koktajle i napoje / Przepisy

Jak zrobić mleko migdałowe

W czasach, gdy coraz więcej osób cierpi na nietolerancje laktozy mleka roślinne zyskują na popularności. Mleko kokosowe, ryżowe czy mleko migdałowe zajmują coraz większą powierzchnię na sklepowych półkach. Z produktami tego typu wiąże się niestety jeden duży problem, mianowicie procentowa zawartość głównego składnika na 100g produktu… O przy mleczku kokosowym w puszcze, np. takim jak mleko kokosowe Real Thai problem ten nie występuje, ponieważ zawiera ono 85% kokosowa oraz 15% wody, to już przy mleku migdałowym jest w tej materii dużo gorzej. Osobiście nie spotkałem mleka migdałowego w którego składzie migdały przekraczałyby 5%. Co więcej, bardzo częsta praktyką jest dodawanie do produkty inny składników w tym cukru i aromatów smakowych.

Co więc zrobić jeśli chcemy uzyskać prawdziwe, naturalne i niesłodzone mleko migdałowe? Musimy przygotować je sami :)

Continue reading

Koktajle i napoje

Sok z buraków i jego właściwości

Zdecydowanie możemy powiedzieć, że odkąd otrzymaliśmy do testów wyciskarkę wolnoobrotową, wyciskanie soków stało się naszą codziennością. Mamy więcej pomysłów na soki niż możliwości czasowych, a do tego nie wszystkie warzywa i owoce są aktualnie dostępne w naszych sklepach. Niemniej jednak praktycznie każdego dnia udaje się coś przygotować. Dziś na warsztat wzięliśmy buraka.

Jest to wyjątkowe warzywo, bardzo bogate w kwas foliowy który jest naturalnym antyoksydantem, zwalcza wolne rodniki oraz usuwa toksyny z organizmu. Co więcej ma pozytywny wpływ na nasz układ trawienny, oczyszcza jelita oraz wątrobę. Burak jest bogatym źródłem żelaza przez co jest również środkiem krwiotwórczym. Picie soku z buraków zwiększa liczbę czerwonych krwinek i zapobiega pojawieniu się anemii – na co powinny zwrócić uwagę szczególnie kobiety ciężarne.

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

Orzeźwiający sok z zielonych warzyw i owoców

Jak zapewne zauważyliście na naszym Instagramie, od pewnego czasu testujemy wyciskarkę wolnoobrotową G21 Chamber. Właściwa faza testów jest już za nami i recenzję tego urządzenia  możecie przeczytać tutaj. Sprzęt cały czas sprawuje się bardzo dobrze, radzi sobie zarówno z miękkimi owocami, jak i z bulwiastymi warzywami. Na tym etapie chcielibyśmy zacząć dzielić się z Wami przepisami na soki warzywne i owocowe oraz dowolne ich mixy. Tak na prawdę mając do dyspozycji takie urządzenie nie musicie korzystać z żadnych podpowiedzi w postaci gotowych przepisów. Najlepiej dać się ponieść wyobraźni i tworzyć takie kombinacje na jakie tylko przyjdzie Wam ochota. Do tego wszystkich Was gorąco zachęcamy. Jeśli jednak są wśród naszych czytelników osoby, które nie mają pomysłów na połączenia warzywno – owocowe lub po prostu boją się eksperymentować, w najbliższych dniach opublikujemy kilka przepisów, które u nas sprawdziły się w 100% i z których korzystamy regularnie.

Na pierwszy ogień pójdzie orzeźwiający sok zielonych owoców i warzyw.

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

Przepis na koktajl białkowo tłuszczowy

Od pewnego czasu zacząłem ograniczać węglowodany w posiłkach przed południem. Zarówno pierwsze jak i drugie śniadanie opieram na białkach i tłuszczach. Jako posiłek nr 1 najczęściej pojawiają się całe jaja pod różną postacią, do tego boczek i różne warzywa. Czasami zamieniam je na wędzoną makrelę lub pastę z makreli i jaj, czasami jest to również kawałek tłustego mięsa a nawet wątróbka, o której pisałem tutaj. Drugi posiłek B+T staram się spożywać w formie płynnej. Jest on szybki w przygotowaniu i bardzo łatwy w spożyciu. Dzięki dużej ilości tłuszczów uczucie sytości towarzyszy mi nawet przez 4 godziny dzięki czemu nie muszę mieć pod ręką kolejnego pudełka.

Kolejną zaletą białkowo tłuszczowych posiłków w pierwszej części dnia jest brak gwałtownych skoków cukru i odpowiedzi insuliny jak ma to miejsce przy śniadaniach opartych na węglowodanach. Tyjemy właśnie od węgli a nie od tłuszczy jak wmawia się nam w tzw. mainstreamie i właśnie tak popularne na fit portalach owsianki na jogurcie prowadzą do nie pożądanego zwiększania tkanki tłuszczowej. Ponadto zbyt duża ilość węgli z rana wraz z unikaniem tłuszczów powoduje, że bardzo szybko zaczynamy znów odczuwać głód. Wiele osób sięga w tym momencie po najgorsze z możliwych przekąsek takie jak drożdżówki czy batoniki.

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

Czym jest kuloodporna kawa czyli bulletproof coffee

Z pewnością wielu z Was słysząc, że można pić kawę z masłem puka się w czoło. Tym właśnie jest kuloodporna kawa czyli połączenie świeżo zmielonej kawy z tłuszczami w postaci klarowanego masła i/lub oleju kokosowego. Napój propagowany przez blogera piszącego o zdrowym odżywaniu – Davea Aspreya nie jest jednak całkowicie nowym pomysłem. Mocną kawę łączono już z tłuszczem dużo wcześniej między innymi w Tybecie. To zresztą z podróży po Azji, gdzie popularnym zwyczajem jest picie herbaty z dodatkiem masła z mleka jaków, swój pomysł na przygotowanie kuloodpornej kawy zaczerpnął Dave.

Łączenie mocnej kawy z tłuszczami MCT (olej kokosowy) jest doskonałym pomysłem na rozpoczęcie dnia lub też świetną, naturalną alternatywą dla suplementów przed treningowych. Jeśli nie każdemu znane jest z kolei pojęcie tłuszczów MCT już tłumaczę, że przypominają one bardziej węglowodany niż tłuszcze. Lepiej rozpuszczają się w wodzie, nie wymagają żółci, aby być przyswojonymi i wchłaniają się lepiej niż zwyczajne tłuszcze. W dodatku, wchodzą do krwiobiegu szybciej niż jakiekolwiek inne tłuszcze i są zabierane bezpośrednio do wątroby, gdzie zostają użyte w charakterze natychmiastowego źródła energii, co z pewnością jest ich największą zaletą i jednocześnie największą zaletą kuloodpornej kawy.

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

Zielone smoothie #2

Nie zwalniamy tempa z propozycjami na zielone koktajle. Dziś jeszcze jeden przepis „dla początkujących”, przygotowany z dość popularnych składników ale już w kolejnych puścimy nieco wodze fantazji i zaskoczymy Was pewnymi urozmaiceniami!

Składniki (2 porcje)

1 1⁄2 filiżanki świeżego szpinaku
1⁄2 filiżanki natki pietruszki
2-3 banany
1 limonka
1 kiwi
kostka świeżego imbiru
2 filiżanki zimnej wody

Przygotowanie

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

Jak przygotować zielone smoothie

Moda na zielone smoothie, a po naszemu po prostu zielone soki, podobnie jak żywność ekologiczna przybyła do nas zza oceanu. Jest to doskonały sposób na wygodne i smaczne dostarczenie codziennej porcji warzyw i owoców w naszym menu, na urozmaicenie naszej diety o nowe smaki i składniki odżywcze, a w ciepłe dni świetny sposób na zdrowe orzeźwienie.
Główną zaletą zielonych smoothie jest duża zawartość chlorofilu, czyli barwnika roślinnego zwanego potocznie „roślinną krwią”. Chlorofil jest jedyną materią w przyrodzie magazynującą światło słoneczne.
Chlorofil oczyszcza przewód pokarmowy, wspomaga oczyszczanie krwi z toksyn, utrzymuje równowagę kwasowo-zasadową organizmu, wspomaga regenerację czerwonych krwinek, pobudza proces utleniania i stymuluje regenerację komórek ciała.

Najlepszymi źródłami chlorofilu są przede wszystkim zielone rośliny liściaste. Ponieważ jak wiadomo obróbka termiczna niszczy większą część chlorofilu zawartego w warzywach, poleca się spożywać je w postaci surowej. Oczywiście zjedzenie główki sałaty czy pęczku pietruszki może czasem stwarzać pewne problemy natury logistycznej ale już zmiksowanie ich z owocami i wypicie w postaci koktajlu nie będzie wcale takie trudne. To chyba tyle słowem wstępu, przejdźmy już do konkretów czyli sposobu przygotowania i pierwszych pomysłów na zielone koktajle.

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

JAK PRZYGOTOWAĆ MANGO LASSIE

Mango Lassie to niezwykle orzeźwiający indyjski napój na bazie jogurtu i wody oraz aromatycznych przypraw. Pozycja obowiązkowa w przypadku wizyty w indyjskiej restauracji, doskonale łagodząca smak pikantnych orientalnych dań, a także idealna jako orzeźwienie w upalne dni. Ten bardzo szybki w przygotowaniu koktajl pasuje również do każdego śniadania. Osobiście gwarantuje, że zasmakuje każdemu – u mnie zagościł już na stałe w menu :)

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 3 porcje

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

ROZGRZEWAJĄCY „SHOOT” NA ODPORNOŚĆ

Na dworze coraz ciemniej i zimniej. Prognozy pogody zapowiadają zbliżający się mróz. To nie są dobre wiadomości, no chyba że ktoś planuje w najbliższym czasie urlop w górach ;) Będzie nam zimno, zwiększają się szanse na złapanie przeziębienia. Oprócz ciepłego ubioru, odpowiedniego odżywiania się wspomaganego preparatami witaminowymi warto czasem sięgnąć również po naturalne, często domowe sposoby profilaktyki. Przepis na ten rozgrzewający kieliszek podsunął mi kolega. Polega on na połączeniu oliwy z oliwek, octu jabłkowego, świeżego imbiru i kilku rozgrzewających przypraw. Uwierzcie – grzeje! A czy poprawia odporność okaże się pewnie na wiosnę kiedy to będę mógł powiedzieć – nie chorowałem tej zimny :) Oto składniki potrzebne do przygotowania tej mikstury, a jak wygląda efekt końcowy możecie zobaczyć na zdjęciach.

Składniki: Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

GĘSTY KOKTAJL OWOCOWY

Dziś przepis na dietetyczny pożywny koktajl na bazie jogurtu i długo wchłanialnej, waniliowej odżywki białkowej Night Protein Blend, której zadaniem jest blokowanie na wiele godzin powstawania negatywnego procesu katabolicznego, który przyczynia się do rozpadu tkanki mięśniowej. Dodatkową zaletą tej odżywki jest dodatek glutaminy – najważniejszego aminokwasu budującego mięśnie, występuje on w formie najlepiej przyswajalnego peptydu l-glutaminy. Glutamina wykazuje silne działanie zwiększające wydzielanie naturalnego hormonu wzrostu (HG), co przyśpiesza regeneracje podczas snu. Preparat został uzupełniony zestawem witamin wspomagającym procesy metaboliczne organizmu. Do tego dodajemy moje ulubione ostatnio owoce, czyli pyszne awokado, jabłko i banana, poprawiając smak koktajlu słodkim miodem i kwaśnym sokiem z limonki. Wszystko razem daje naprawdę smaczny i pożywny koktajl, świetny na każdą porę dnia.

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 3 porcje

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

ROZGRZEWAJĄCA HERBATA Z IMBIREM

Niby mamy już wiosnę, mieliśmy kilka ciepłych dni ale za oknem ciągle brzydko. Święta wielkanocne zapowiadają się jeszcze gorzej, śnieg, przymrozki, silny wiatr. Taka zmiana pogody na pewno nie sprzyja naszemu zdrowiu i odporności. Ostatnio jestem praktyczne bez przerwy przeziębiony a w moim kubku zarówno w domu jak i w pracy gości taka oto rozgrzewająca herbata. Dużo witaminy C, rozgrzewający imbir i poprawiający odporność miód potrafią postawić na nogi.

Czas przygotowania: 5 minut
Składniki 1 szklanka

Continue reading

Koktajle i napoje / Przepisy

DIETETYCZNA HERBATKA Z ANANASEM

Świeży ananas jest owocem bogatym w minerały, zwłaszcza potasu. Zawiera również wapń, fosfor, żelazo oraz cynk. Ponadto jest cennym źródłem witaminy C i witamin z grupy B. Bromelinia, czyli enzym występujący w ananasie i nadający mu charakterystyczny smak rozkłada białko, pomagając je szybciej strawić. Bromelina ma także właściwości oczyszczające organizm – przyspiesza metabolizm, poprawia mikro krążenie i podobnie jak potas pobudza pracę nerek wspomagając wydalanie nadmiaru wody z organizmu. Będąc dodatkiem do zielonej herbaty, która jak wiadomo skutecznie wspomaga spalanie tłuszczu oraz poprawia wrażliwość na insulinę, owoc wraz ze swoimi właściwościami powoduje, że ta dietetyczna herbatka staje się sprzymierzeńcem osób dbających o linię i odchudzających się.

Czas przygotowania: 10 minut + kilka godzin dla schłodzenia
Składniki (na litr herbaty)

Continue reading

Obserwuj nas na: