fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Musli

Musli / Przepisy

Jaglanka z jabłkami, malinami i borówkami #jedzjabłka

Polska jest największym producentem jabłek w Europie. Ponad połowa wyprodukowanych w Polsce jabłek jeszcze nie dawno trafiała do Rosji. Nałożenie embargo na eksport tego pysznego owocu może bardzo zaboleć naszych sadowników. W ubiegłym tygodniu Puls Biznesu zasugerował tzw. odwrócony bojkot konsumenci, czyli w tym przypadku zwiększenie spożycia jabłek (czy też picia cydru) przez nasze społeczeństwo. Co musisz zrobić? Po prostu #jedzjabłka :) Jedz je w domu, w pracy, namawiaj znajomych, piecz szarlotki, fotografuj się z jabłka i taguj odpowiednio wrzutki na portalach społecznościowych. W ten sposób pomożesz nie tylko polskim sadownikom ale i być może zminimalizujecie wpływ embardo na polską gospodarkę, a jeśli nawet nie, to chociaż zrobimy na złość Putinowi ;)

A więc do dzieła!

Continue reading

Musli / Przepisy

ZAPIEKANA OWSIANKA-SZARLOTKA

Nie ma nic gorszego niż zimne śniadanie. Niestety często rano brakuje nam czasu na przygotowanie ciepłego posiłku. Czasem ratuję moją owsiankę lub koktajl odrobiną wrzątku ale to nie jest rozwiązanie idealne. Jeśli tylko czas na to pozwala, smażę omleta lub przygotowuję zapiekaną owsiankę, którą widzicie na zdjęciu.

  Continue reading

Musli / Przepisy

OWOCOWE ŚNIADANIE: BANANASPLIT

Moje śniadanie to każdego dnia bardzo solidny posiłek. Niestety w dni powszednie mam mało czasu na przygotowanie i zjedzenie ciekawego śniadania. Przeważnie jest to 100-120g płatków, jakieś suszone owoce, woda, trochę zdrowych tłuszczów i odżywka białkowa. Wszystko zmiksowane i gotowe do wypicia w postaci gęstego koktajlu. Jednak w weekendy i dni wolne od pracy koniecznie zmieniam tego szejka na coś nowego. Poniżej jedna z propozycji, czyli banana split. Propozycja podania jak na zdjęciu. Chyba na tyle prosta, że nic więcej pisać nie trzeba ;-)

  Continue reading

Musli / Przepisy

JAK PRZYGOTOWAĆ DOMOWĄ GRANOLĘ

W ramach urozmaicenia codziennej owsianki polecam Wam przygotować domową granolę czyli mieszankę płatków zbożowych, orzechów, suszonych owoców i miodu, zapiekaną w piekarniku. Tak przygotowana granola nie ma szans z musli/crunchy kupowanym w sklepach. Naturalna, bez sztucznych dodatków, cukru i słodzików. A przede wszystkim ze składem tylko takim jak sobie zażyczysz!

  Continue reading

Musli / Przepisy

DZISIEJSZE DIETETYCZNE ŚNIADANIE

Dziś przy okazji trwającego konkursu na Dietetyczne śniadanie, w ramach zachęty do udziału w nim, wrzucę Wam mój dzisiejszy pierwszy posiłek. Bazą są płatki owsiane a cała reszta to co akurat miałem pod ręką, czyli jogurt, trochę tłuszczów z masła orzechowego i ziaren słonecznika, no i owoce które bardzo lubię i które akurat w tym okresie można dostać w dobrej cenie, czyli maliny i borówki. Nie podaję wartości, ponieważ nawet nie ważyłem poszczególnych składników. To tylko pomysł na szybkie śniadanie i wskazanie jakie mniej więcej posiłki mogą brać udział w konkursie. Nie przysyłajcie proszę zdjęć śniadań z tłustymi kiełbasami, parówkami czy wędlinami wątpliwego pochodzenia. Chodzi o zdrowy posiłek.

 

Continue reading

Musli / Przepisy

MUSLI DR BIRCHERA

Właśnie przed chwilą uświadomiłem sobie, że naszym blogu kulinarnym nie mamy jeszcze przepisu na najbardziej popularne dietetyczne i pożywne śniadanie, przepisu na musli. Musli było kiedyś posiłkiem popularnym jedynie wśród pasterzy. Jego smakowe i odżywcze wartości odkrył i propagował szwajcarski lekarz i dietetyk dr. Maximilian Oskar Bircher-Benner (1867-1939). Poniżej przedstawiam Wam przepis na klasyczne musli ze świeżymi owocami. Jest to chyba najszybsze śniadanie jakie można sobie wymyślić. Gotowe w 5 minut, bez gotowania, bez dodatku cukru, idealne dla osób zapracowanych i nie lubiących spędzać zbyt wiele czasu w kuchni jeszcze przed wyjściem do pracy. Musli skomponowane z odpowiednich naturalnych produktów może mieć wiele pozytywnych właściwości. Regularne spożywanie naturalnego musli poprawia koncentrację i samopoczucie, wzmacnia pracę serca i reguluje ciśnienie, obniża poziom złego cholesterolu, zwiększa odporność organizmu.

 

Continue reading

Obserwuj nas na: