fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Pasty i nabiał

Pasty i nabiał / Przepisy

JAK ZROBIĆ HUMMUS

Hummus to mieszanka gotowanej, zmiażdżonej ciecierzycy, cytryny, oliwy z oliwek, pasty sezamowej oraz soli i czosnku. Traktowany jest przede wszystkim jako „dip” lub dodatek do pieczywa. Jego pochodzenie nie jest do końca określone. Wiele osób uważa że jest to produkt stworzony w Egipcie, równie wielu sądzi, że pochodzi z Bliskiego Wschodu. Produkt ten jest szczególnie popularny wśród osób nie spożywających mięsa. Jest dobrym źródłem manganu, żelaza oraz witaminy C. Posiada znaczne ilości kwasu foliowego i witaminy B6 wpływające na działanie układu nerwowego i wzmacniające odporność organizmu. Ponadto zawarte w nim jednonienasycone kwasy tłuszczowe wpływają pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego i ułatwiają redukcję tkanki tłuszczowej z najbardziej opornych miejsc.

Czas przygotowania: 15 minut
Składniki Continue reading

Pasty i nabiał / Przepisy

JAK ZROBIĆ PASTĘ Z AWOKADO

Awokado, zwane również owocem maślanym pochodzi z tropikalnych obszarów Ameryki Środkowej i Południowej. W Europie znane jest od XVII wieku. Bogatym źródłem składników odżywczych, cennym źródłem zdrowych tłuszczów a także owocem, którego miąższ wykorzystywany jest w kosmetyce. Awokado jest bogatym źródłem witamin A, E, C, D, witamin z grupy B, PP i K oraz potasu, wapnia i żelaza. Jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), a zwłaszcza kwasu linolowego, linolenowego i oleinowego, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i muszą być dostarczane z pożywieniem.

Faktem jest że, awokado to owoc o wysokiej kaloryczności (160 kcal/100g) i zawartością tłuszczu (15g/100g). Nie możemy jednak traktować jego kalorii zbyt demonicznie, wbrew pozorom owoc ten powinien być uwzględniany również wśród osób dbających o linię i liczących każdą kalorię. Avocado ma wiele zalet. Obniża poziom „złego” cholesterolu we krwi, będąc bogatym źródłem potasu pomaga regulować ciśnienie krwi i chroni przed udarem mózgu oraz chorobami serca, posiadając dużo luteiny pozytywnie wpływa na wzrok, działa również anty nowotworowo. Jak widać awokado niezwykle cenny i wartościowy owoc, dlatego warto czasem przymknąć oko na jego kaloryczność i przygotować z niego z pewnością bardzo zdrową potrawę, na przykład przedstawioną poniżej pastę, idealną do smarowania pieczywa, wafli ryżowych, bądź też do zjedzenia prosto z kamionki.

Continue reading

Omlety i naleśniki / Pasty i nabiał / Przepisy

PROTEINOWY OMLET „SERNIK”

Kolejny omlet na Blogu Kulinarnym Fitness Food, dziś typowo białkowy, bez dodatku rodzynek idealny dla osób na dietach nisko węglowodanowych (Low Carb). Omlet bardzo przypomina swoim smakiem sernik, stąd też jego nazwa. Przygotowanie tego omletu wydaje się banalnie proste, niestety praktyka pokazuje, że usmażenie go z tych składników tak, aby zatrzymał swój jednolity kształt wcale nie jest takie proste. Bardzo ważna jest tutaj patelnia oraz pilnowanie proporcji. Ale o tym poniżej…

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 1 omlet

Continue reading

Pasty i nabiał / Przepisy

DIETETYCZNY SMAŻONY SER

Ponieważ osobiście spożywam duże ilości nabiału, głównie białego sera, moja lodówka jest zawsze odpowiednio zaopatrzona w tego rodzaju produkty. Spożywam biały ser w różnych kombinacjach, czasem jest to zwykła pasta twarogowa lub pasta z tuńczykiem, a czasami piję koktajle z twarogu i odżywki. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy zostało nam trochę sera z poprzednich dni. Sera już suchego i na pewno nie tak świeżego jak pierwszego dnia. Blog Kulinarny Fitness Food przedstawia Wam ciekawe rozwiązanie tego problemu. Od dziś nie będziecie już więcej marnować wyschniętego twarogu. Oto smażony ser!

Czas przygotowania: 15 minut
Składniki Continue reading

Kanapki i przekąski / Pasty i nabiał

PASTA JAJECZNA Z TUŃCZYKIEM

Dziś na naszym kulinarnym blogu kolejny dietetyczny przepis na bazie jaj. Jajka (szczególnie białka jaj) to produkt bardzo często występujący w dietach sportowców. Jajecznice, omlety to praktycznie codzienność. Dziś przepis na błyskawiczną pastę jajeczną z tuńczykiem. Idealna do posmarowania kanapek jak i również do spożycia solo. Zapraszam.

Czas przygotowania: 15 minut
Składniki (1-2 porcje)

Continue reading

Pasty i nabiał / Przepisy

PASTA TWAROGOWA Z OLEJEM LNIANYM

Pasta ta powstaje z chudego twarogu i zawierającego nienasycone kwasy tłuszczowe oleju lnianego zmiksowanych razem. Taka postać twarogu umożliwia bardzo szybkie wchłanianie kwasów tłuszczowych w układzie pokarmowym i transportowanie do komórek ciała, a następnie prawidłowe ich metabolizowanie.

Pasta ta powinna być spożywana przez osoby chcące uzupełnić w organizmie poziom NNKT (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe) głównie z rodziny omega-3 oraz antyoksydanty. Kwasy te zapewniają poprawę funkcjonowania komórek, kondycji organizmu i dobre samopoczucie.

Continue reading

Obserwuj nas na: