fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Omlety i naleśniki

Omlety i naleśniki / Przepisy

Tradycyjne placki ziemniaczane

Placki ziemniaczane to bez wątpienia smak dzieciństwa, smażone na oleju rzepakowym (bo w tych czasach nikt nie słyszał o oleju kokosowym:), podawane z kwaśną śmietaną i posypane cukrem. Zaraz po naleśnikach było to moje ulubione danie obiadowe. Było, ponieważ choć placki są pyszne, są też niestety bardzo kaloryczne. Można oczywiście przygotować ich lżejszą wersję pieczoną, ale to już nie to samo.
Dzisiaj podamy przepis na tradycyjne placki ziemniaczane, nazywane u Wielkopolsce plyndzami:) Placki mają to do siebie, że zjadamy ich znacznie więcej niż ziemniaków. Dlatego współczuć można tylko osobie która będzie musiała ucierać ziemniaki na tarce. Próbowałam kiedyś zmiksować je w blenderze, ale w efekcie uzyskałam tylko mało zachęcającą papkę, z której ni jak nie dało się odcedzić wody. Przygotowując ostatnio sok w naszej wyciskarce wolnoobrotowej zwróciłam uwagę na pojemnik w którym są resztki wyciśniętych owoców i warzyw. Są one prawie zupełnie suche i rozdrobnione co natchnęło mnie do małego eksperymentu.

A gdyby tak przepuścić przez wyciskarkę ziemniaki?

Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

Shakshuka – nasza wersja

Shakshuka to potrawa zanana z kuchni afrykańskiej – egipskiej/marokańskiej/tunezyjskiej.  Jest to danie jednogarnkowe a samo słowo oznacza po prostu bałagan. Najważniejszym elementem tej potrawy jest połączenie całych kurzych jaj z pikantnym sosem pomidorowym i innymi warzywami.  Osobiście podaję Shakshukę najczęściej na śniadanie i mam swoją, nieco odmienną od oryginału wersję. Do jej przygotowania potrzebować będziemy:

Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

Wytrawny omlet z mąki żołędziowej z tuńczykiem i warzywami

Żeby nie było, że na śniadanie jemy tylko jajka i boczek, dziś polecamy przepis na wytrawny omlet z bezglutenowej mąki żołędziowej z tuńczykiem i świeżymi warzywami.

 

Składniki na omlet:

 

 

Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

ORKISZOWY OMLET SZEFA

Omlet ze składników które widzicie na zdjęciach to od dłuższego czasu moja ulubiona wersja śniadania, które jadam za każdym razem kiedy tylko nie muszę się bardzo spieszyć z samego rana. Płatki orkiszowe, migdały, jagody goji, nasiona chia i kilka innych składników połączone razem w jednolitą masę i usmażone na nierafinowanym oleju kokosowym. Do tego mocna, gorzka kawa i nie ma możliwości aby zabrakło Wam energii na najbliższe kilka godzin.

Ponieważ każdy z Was powinien stworzyć swój autorski omlet szefa nie podaję dokładnych ilości poszczególnych składników. Bazą do tego omletu jest 100g płatków, jeden banan, jedno jajko i odrobina (ok. 20ml wody). Jakich składników i w jakich ilościach użyjecie dodatkowo, zależy tylko od Was. Mogą to być dowolne suszone owoce, orzechy, nasiona, ziarna czy pestki. Możecie kombinować z masłem orzechowym, świeżymi owocami, syropami, miodem, jogurtem, przyprawami.

Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

OMLET – SZARLOTKA

Pozostając jeszcze w śniadaniowej atmosferze rozwiązanego w piątek konkursu przedstawiamy dziś kolejny pomysł na ciekawy omlet. Tym razem dodamy do niego starte jabłka i przyprawy, które sprawią że przypominał on będzie szarlotkę. Całość uzupełni waniliowy izolat białka serwatkowego o najwyższej szybkości wchłaniania, nie zawierający tłuszczów ani węglowodanów a mianowicie Isolate 100 firmy Trec.

Czas przygotowania:
Składniki Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy / Warzywa

Placuszki z cukinią

Zgodnie z wczorajszą obietnicą z naszego Facebook’owego Fan Page przedstawiamy kolejny pomysł na wykorzystanie cukinii. Była już cukinia w spaghetti, były cukinie gotowane na parze, w kolejce czeka cukinia po bolońsku zapiekana w piekarniku a dziś w menu placuszki z cukinią. Cukinia jest obecnie bardzo tanim i dobrze dostępnym warzywem, za dwie średnie sztuki zapłaciłem wczoraj w markecie 1,40 zł więc będzie to przepis na każdą kieszeń. Bardzo prosty w przygotowaniu – właściwie wszystkie użyte tu składniki powinny być dostępne w każdej kuchni. Co więcej, jest bardzo lekkie i niskokaloryczne danie, dlatego powinno zainteresować nasze czytelniczki. Panowie dostaną niedługo coś konkretniejszego ;)

Czas przygotowania: godzina oczekiwania + 15 minut
Składniki ok 20 sztuk
Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

Waniliowe placki z bananem

Dziś kolejna wersja placków od Diany. Muszę przyznać, że zagościły one na stałe w mojej diecie. Wszystkie dotychczas przygotowywane przeze mnie dania na bazie płatków, omlety, owsianki nie mają porównania z tymi puszystymi plackami. Dziś wersja z większą ilością białka, bo z dodatkiem porcji pysznie waniliowego Whey 100 od Treca. Przygotowanie bardzo podobne i tym razem krok po kroku widać wszystko na zdjęciach.

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 4 placki
Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

OMLET W 5 MINUT

Dziś na szybko, dietetyczny omlet w 5 minut. Zamiast jajek na miękko, na twardo lub zamiast jajecznicy – błyskawiczny omlet z trzech składników. Jajka, szczypiorek i przyprawy. Cienka patelnia do naleśników i ogień. To wszystko czego potrzeba do przygotowania szybkiej, białkowo-tłuszczowej kolacji. Zero węgli.

Czas przygotowania: 5 minut
Składniki Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

Dietetyczne placki Diany

Nasza stała czytelniczka sprzedała nam świetny patent na błyskawiczne i pożywne śniadanie. Dietetyczne, owsiane placki z bananem. Na początku myślałem że to będzie praktycznie to samo co goszczący na moim stole co kilka dni omlet owsiany, jednak dodatek banana zupełnie zmienił to śniadanie. Placuszki są dużo bardziej puszyste i nie są takie suche. Pochłaniam je w błyskawicznym tempie i polecam Wam – sprawdźcie je koniecznie! Diana dzięki za przepis!

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 4-5 placków
Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

DIETETYCZNE PLACKI Z TUŃCZYKIEM

Kolejne na Blogu Fitness Food szybkie, pożywne ale i dietetyczne śniadanie. Placki z tuńczykiem, dużo białka, mało węgli i niewiele tłuszczów. Placki polecamy szczególnie osobom na dietach Low Carb. Do spożycia na ciepło z dodatkiem pesto lub dietetycznego sosu czosnkowego albo na zimno, w pudełku zabranym do szkoły lub pracy. Wypróbujcie już jutro!

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 3-5 sztuk

Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

DIETETYCZNY OMLET ZE SZPINAKIEM wersja 2.0

Jeden z naszych czytelników poprosił o przepis na bez-węglowe naleśniki ze szpinakiem. Muszę przyznać, że bardzo często wybieram takie naleśniki gdy jadam poza domem ale naleśnik low carb to nie lada wyzwanie. Naleśnik po prostu musi mieć w składzie mąkę, inaczej się rozleci. Spróbowałem jednak usmażyć omlet, który wyglądem będzie przypominał naleśnik i będzie całkowicie pozbawiony węglowodanów. Oto efekt, druga na naszym kulinarnym blogu wersja omletu ze szpinakiem:

Czas przygotowania: 15 min
Składniki 1 omlet

Continue reading

Omlety i naleśniki / Pasty i nabiał / Przepisy

PROTEINOWY OMLET „SERNIK”

Kolejny omlet na Blogu Kulinarnym Fitness Food, dziś typowo białkowy, bez dodatku rodzynek idealny dla osób na dietach nisko węglowodanowych (Low Carb). Omlet bardzo przypomina swoim smakiem sernik, stąd też jego nazwa. Przygotowanie tego omletu wydaje się banalnie proste, niestety praktyka pokazuje, że usmażenie go z tych składników tak, aby zatrzymał swój jednolity kształt wcale nie jest takie proste. Bardzo ważna jest tutaj patelnia oraz pilnowanie proporcji. Ale o tym poniżej…

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 1 omlet

Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

OMLET OWSIANY, CZEKOLADOWO – KOKOSOWY

Dziś kolejny dietetyczny przepis na omlet, lecz tym razem na słodko i nie tylko na bazie jaj ale również płatków owsianych. Omlet, jak właściwie każdy inny prosty i szybki w przygotowaniu – idealny na pełnowartościowe pożywne śniadanie lub zabrania w pudełku do szkoły/pracy jako II posiłek.
Źródła węglowodanów w postaci płatków owsianych oraz żurawiny a także konkretna ilość protein pochodząca z odżywki białkowej oraz białek jaj.

Czas przygotowania: 10 min
Składniki 1 omlet
Continue reading

Omlety i naleśniki / Przepisy

OMLET Z TUŃCZYKIEM

Blog Kulinarny Fitness Food przedstawia kolejny przepis na dietetyczny omlet. Na teflonowej patelni podgrzewamy odrobinę oliwy z oliwek. Dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, paprykę i pieczarki oraz koperek (jak na zdjęciu), smażymy na małym ogniu aż warzywa zmiękną. Następnie dodajemy roztrzepane jaja, musztardę i tuńczyka, posypujemy wszystko żółtym serem, przyprawiamy. Smażymy na średnim ogniu uważając aby nie przypalić omletu od spodu, po czym przerzucamy go na drugą stronę i znów ostrożnie smażymy aż do ścięcia białek.

Czas przygotowania: 15 min
Składniki 1 omlet

Continue reading

Obserwuj nas na: