fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Pieczywo i pizza

Pieczywo i pizza / Przepisy

Keto bułki z babki jajowatej

Dieta ketogeniczna i inne odmiany diet LCHF (low carb high fat) zyskują ostatnio na popularności. Bardzo ciekawe przepisy na posiłki pasujące do tych sposobów odżywiania znaleźć można na blogu Ola La LCHF, z którego właśnie pochodzi ten przepis na doskonałe, keto bułki pieczone na bazie łupin babki jajowatej. Bułki nie zawierające węglowodanów, glutenu, wprost idealne na dietach LCHF.

Czas przygotowania takiego pieczywa to 40 minut łącznie z pieczeniem!!

Continue reading

Pieczywo i pizza / Przepisy

Bezglutenowy chleb gryczany

Gluten. Ostatnio wróg publiczny numer jeden. Nawet jeśli jesteś szczęściarzem i nie chorujesz na celiakię, warto zadbać o swoje zdrowie i choć trochę go ograniczyć. Prezentowany poniżej przepis na chleb jest w 100% bezglutenowy i co tu dużo mówić bardzo smaczny. Nie wymaga użycia drożdży ani zakwasu, właściwie można powiedzieć że robi się sam. Jedyne co potrzebujemy to kasza gryczana niepalona (to bardzo ważne – z kaszy gryczanej palonej niestety nie da się go zrobić), woda, przyprawy i trochę cierpliwości. Chlebek jest ciekawy w smaku, ma chrupiącą skórkę oraz wilgotny miąższ. Moczenie kaszy jest konieczne ponieważ w ten sposób pozbywamy się szkodliwego kwasu fitynowego (osobny artykuł o nim już niebawem) i doprowadzamy do naturalnej fermentacji kaszy. Chleb nie urośnie może tak spektakularnie jak na drożdżach ale widoczne będzie delikatne wybrzuszenie.

Przygotowanie

Continue reading

Pieczywo i pizza / Przepisy

Bezglutenowa pizza z kalafiora

Ostatnio bardzo często pytacie nas zarówno o produkty bezglutenowe jak i o konkretne przepisy bezpieczne dla osób z celakią lub też wszystkich którzy z własnej woli zrezygnowali z pszenicy i zbóż zawierających gluten. Jednym z ciekawszych przepisów na jakie ostatnio trafiłam była pizza, przy której pieczeniu nie użyto ani grama mąki. Można oczywiście próbować przygotować pizzę na spodzie z mąki gryczanej lub jaglanej ale tutaj idziemy o krok dalej i robimy spód z… z kalafiora. Uwierzcie mi, to smakuje :)

 

Continue reading

Pieczywo i pizza / Przepisy

Chleb orkiszowy dla niecierpliwych

Robienie chleba zawsze kojarzyło mi się z mozolnym wyrabianiem, później oczekiwaniem aż wyrośnie a na końcu okazywało się że chleb się lepił i nie był najlepszy w smaku . Ten przepis całkowicie odmienił moje spojrzenie . Udał się już za pierwszym razem, był przepyszny w smaku, wilgotny ale nie klejący i miał piękne dziurki w środku. Całkowity czas od wyrobienia do wyciągnięcia upieczonego bochenka to niecałe 2 godziny, więc nawet średniozaawansowana kuchennie osoba sobie z nim poradzi . Wyrobienie zajęło mi niecałe 10 min, nie trzeba wyrabiać go ręcznie na stolnicy więc nawet nie nabrudzimy specjalnie robiąc go. Wyrastanie to około 20-30 min, trzeba tylko pilnować żeby nie wykipiał, co niestety ostatnio mi się zdarzyło . Pieczenie to 40-50 min.

Składniki:

Continue reading

Pieczywo i pizza / Przepisy

DIETETYCZNE PIEROGI Z BOCZNIAKAMI

Pierogów na naszym blogu jeszcze nie było. Dziś pokażemy Wam, że można również przyrządzić je w całkiem dietetyczny sposób, używając pełnoziarnistej mąki orkiszowej i tłuszczu kokosowego. Nadzienie przygotujemy z pochodzących z Chin ale uprawianych również w Polsce boczniaków, czyli grzybów ekologicznych o wysokich walorach konsumpcyjnych. Boczniaku zawierają znacznie więcej witamin z grupy B, niż inne grzyby. W tradycyjnej medycynie chińskiej i japońskiej boczniaki są stosowane jako środek przedłużający życie. Wykorzystywano je do wzmacniania ścian naczyń, zmniejszenia ciśnienia, do leczenia objawów przemęczenia mięśni, ścięgien czy stawów. Są bogatym źródłem wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, selenu, sodu i cynku.

Czas przygotowania: 30 minut
Składniki ok. 20 sztuk

Continue reading

Pieczywo i pizza / Przepisy

CHLEB PEŁEN ZIAREN

Pyszny, pełen ziaren, chleb z razowej mąki, to nowa, po chlebie na zakwasie propozycja Blogu Kulinarnego Fitness Food na własne pieczywo. Stosunkowo szybki w przygotowaniu, bogaty w różnorodne składniki, świetnie wyglądający i jeszcze lepiej smakujący chleb, z którego upieczeniem nie powinni mieć problemów nawet zupełni nowicjusze domowych wypieków.

Czas przygotowania: ok. 2 godzin (w tym odstawianie ciasta do wyrośnięcia i pieczenie)
Składniki 2 bochenki Continue reading

Pieczywo i pizza / Przepisy

Dietetyczna pizza light

Dietetyczna pizza to jest coś czego szuka każdy z nas. Obniżona zawartość tłuszczów, pełnoziarnista mąka, odpowiednia ilość kurczaka zamiast zwykłej szynki. O ile nie można raczej stworzyć „fit frytek”, o tyle z pizzą jest już to całkiem możliwe. Zamiast pszennej mąki użyjemy mąki razowej, a zamiast dużej ilości żółtego sera, lekkiej mozzarelli. Składniki oczywiście dowolne, ja wybrałem pizzę o większej zawartości protein (pierś z kurczaka i tuńczyk) ale może to być coś zupełnie innego, np. pizza hawajska z wędliną drobiową i ananasem lub klasyczna capriciosa, ale zawsze ciasto z mąki razowej i mozzarella zamiast żółtego sera. Smacznego!

P.S
Za pomysł razowej Pizzy, po raz kolejny podziękowania dla czytelniczki od ciemnego pieczywa – Weroniki ;)

Continue reading

Pieczywo i pizza / Przepisy

CHLEB NA ZAKWASIE

Dziś kolejny po Chlebku bananowym dietetyczny przepis na pyszny ciemny chleb, tym razem na zakwasie. Przepis na zakwas umieszczę na fitness food już niedługo jako osobny wpis, tymczasem możecie skorzystać z dowolnego przepisu na zakwas znalezionego w internecie. Z maili które otrzymałem po przepisie na pierwszy chleb widać, że dział z pomysłami na zdrowe i dietetyczne pieczywo jest potrzebny na tym blogu kulinarnym, tak więc możecie się spodziewać tutaj kolejnych przepisów już wkrótce!

Składniki 1 bochenek

Continue reading

Pieczywo i pizza / Przepisy

CHLEB BANANOWY

Dziś na blogu kulinarnym Fitness Food ruszam z nowym działem – Pieczywo. Zamieszczał tu będę przepisy na chleby razowe, chleby na zakwasie, dietetyczne bułki i wiele innych. Na dobry początek dietetyczny przepis na chleb bananowy.

Dzięki cynamonowi lekko słodki a dzięki bananom bardziej wilgotny niż zwykły ciemny chleb. Do tego bardzo prosty w przygotowaniu i naprawdę bardzo smaczny.

Czas przygotowania: 10 minut + 60 minut pieczenia
Składniki 1 bochenek

Continue reading

Obserwuj nas na: