fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Ryby i owoce morza

Przepisy / Ryby i owoce morza

Jak usmażyć stek z tuńczyka

Tuńczyk, podobnie do większości ryb zawiera kwasy omega-3 (DHA i EPA) obniżające poziom złego cholesterolu i podnoszące poziom dobrego. Ponadto, kwasy omega-3 wykazują również silne działanie przeciwzapalne, dzięki czemu są wykorzystywane w leczeniu i profilaktyce wielu różnych chorób.
Tuńczyk to również bogate źródło witamin, głównie witaminy A, D oraz witamin z grupy B. Mają one korzystny wpływ na wygląd skóry, poprawiają działanie wzroku oraz wspomagają produkcję czerwonych krwinek. Przygotowanie steku z tuńczyka to prawdopodobnie najprostszy sposób na przygotowanie jakiejkolwiek ryby.

Czas przygotowania: 10 minut
Składniki 1 stek
Continue reading

Przepisy / Ryby i owoce morza

PIECZONA DORADA

Dorada jest jedną z najbardziej cenionych ryb morskich w Europie. Najczęściej wyławiana jest z Morza Śródziemnego. Dorada hodowana jest głównie w Grecji, Chorwacji i Hiszpanii, gdzie uważana jest za „królową mórz”. Ryba ta staje się również coraz bardziej popularna także na północy Europy, w tym w Polsce. Jest doskonałym źródłem pełnowartościowego i dobrze przyswajalnego białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminy D, oraz wielu innych składników mineralnych, takich jak: jod, selen, fluor, magnez, wapń oraz kwasy omega 3.

Czas przygotowania: 30 minut
Składniki 1 porcja

Continue reading

Przepisy / Ryby i owoce morza

JAK UPIEC ŁOSOSIA

Kiedyś jadany wyłącznie od święta i na specjalne okazje, dziś coraz bardziej popularny, przyrządzany na co dzień i na wiele sposobów. Gotowany, smażony, pieczony, grillowany, a także podawany na surowo – łosoś – pyszny pod każdą postacią. Najbardziej popularny w Polsce jest łosoś norweski, aczkolwiek w półkach sklepowych najczęściej pojawia się jego hodowlana odmiana. Niezależnie od odmiany jest to bardzo wartościowa ryba. Bogata w białko, witaminy A, D i E. Należy do ryb tłustych, a jej największą zaletą są cenne dla zdrowia kwasy tłuszczowe z grupy Omega-3. Poniżej prosty przepis na łososia pieczonego w piekarniku.

Czas przygotowania: 30 minut
Składniki 1 porcja

Continue reading

Grill / Przepisy / Ryby i owoce morza

PSTRĄG Z GRILLA

Po artykule na temat zdrowego grillowania i kilku przepisach na marynaty, zaczynamy z prawdziwymi daniami z grilla. Żeby nie zaczynać zbyt standardowo od piersi z grilla lub szaszłyków, na pierwszy ogień pójdzie ryba, a dokładniej pstrąg. Jedna z moich ulubionych słodkowodnych ryb o pysznym i delikatnym mięsie. Szybka i bardzo prosta w przygotowaniu. Zresztą sami zobaczcie.

Czas przygotowania: 45 minut
Składniki 1 porcja

Continue reading

Przepisy / Ryby i owoce morza

GRILLOWANY HALIBUT Z ZIELONYM PESTO

Jakoś mało na naszym Blogu Kulinarnym przepisów na dania z ryb. Trzeba to zmienić. Halibut to drapieżna ryba morska z rodziny flądrowatych, występująca w północnej części Atlantyku i Oceanu Spokojnego. Ryba ta ceniona jest przede wszystkim ze względu na swoje białe i bardzo tłuste mięso, co jest głównym powodem jej smakowitości. Jest to mięso bardzo kruche, dlatego trzeba bardzo uważać przy jego smażeniu lub grillowaniu. Smakuje świetnie w zaprawach czosnkowych stąd pomysł na dzisiejsze pesto.

Czas przygotowania: 20 minut
Składniki 4 porcje
Continue reading

Przepisy / Ryby i owoce morza

KREWETKI Z WARZYWAMI NA BIAŁYM WINIE

Po przerwie urlopowej wracamy z nowymi przepisami. Dziś coś zupełnie nowego, po raz pierwszy na Fitness Food owoce morza. Krewetki z warzywami , duszone w białym winie. Bardzo szybkie i łatwe przygotowaniu no jak wspomniałem, coś innego niż kurczak ;) Polecam.

Czas przygotowania: 15 minut + 25 minut pieczenia
Składniki (3 porcje)

250g krewetek
1 czerwona papryka
2 średnie cebule
2 ząbki czosnku
puszka pomidorów
lampka białego wytrawnego wina
oliwa z oliwek
pieprz
sól
papryka słodka

Continue reading

Przepisy / Ryby i owoce morza

ŁOSOŚ ZE SZPINAKIEM I SUSZONYMI POMIDORAMI

Łosoś to jedna z najszlachetniejszych ryb charakteryzująca się pomarańczowo-różowawą barwę. Nadaje się zarówno do smażenia, pieczenia, gotowania.
Mięso tej tłustej ryby jest niezwykle cenne dla organizmu człowieka, dostarcza witamin A i D, przez co wzmacnia odporność, dba o mięśnie i stan skóry oraz zapobiega nowotworom. Jest bogatym źródłem fosforu i magnezu, przez co wzmacnia kości i mięśnie, poprawia pracę nerek oraz sprawność układu nerwowego. We wszystkich rybach, w łososiu również znajduje się łatwo przyswajalne, o wysokiej wartości biologicznej białko. Co więcej, łosoś jest bogatym źródłem niezbędnych kwasów nienasyconych z rodziny omega-3, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Odpowiadają one za wzmacnianie odporności i łagodzą procesy zapalne. Ponadto, mogą zapobiegać rozwojowi chorób cywilizacyjnych – nadciśnienia, miażdżycy i chorób układu krążenia.

Czas przygotowania: 30 min
Składniki 2 porcje

Continue reading

Obserwuj nas na: