fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Zupy

Zupy

ZUPA MULLINGATAWNY

Zupa mullingatawny to charakterystyczna wieloskładnikowa indyjska potrawa. Zupa-krem, której oryginalny smak nadają typowe orientalne aromatyczne przyprawy, takie jak kardamon czy kurkuma. Przygotowanie jej zajmuje z pewnością nieco więcej czasu niż klasycznej pomidorówki ale zapewniam, że warto!

Czas przygotowania: ok 1 godziny
Składniki Continue reading

Zupy

KREMOWA ZUPA Z DYNI

Jesienią nie możemy narzekać na brak ciekawych i zdrowych produktów do wykorzystania w naszej kuchni. Jednym z nich jest z pewnością dynia. Warzywo bogate w witaminę D, wzmacniające układ odpornościowy, i regulujące trawienie. Dynia to również cenne źródło beta-karotenu, czyli sposób na uzyskanie ładnego kolorytu skóry w tą niezbyt słoneczną porę roku.
W internecie znaleźć można dziesiątki pomysłów na przygotowanie zupy z dyni. Są to wersje zupy przygotowanej na słodko, na ostro, na mleku (w tym też na mleku kokosowym), z zacierkami lub z imbirem. Ponieważ nie miałem wcześniej okazji gotowania tej pomarańczowej zupy, przedstawię dziś przepis na jej najprostszą i najszybszą w przygotowaniu dietetyczną wersję.

Czas przygotowania: 15 min + godzina gotowania
Składniki Continue reading

Zupy

ZUPA GULASZOWA

Po dość długiej przerwie od czasu ostatniego przepisu na dietetyczną zupę, wracamy dziś ponownie do tej kategorii dań. Przyznam, że tą wersję zupy gulaszowej podejrzałem w jednym z telewizyjnych odcinków programu Makłowicza i po minimalnej modyfikacji przyrządzam ją, na przemian z zupą z soczewicy, regularnie. Chuda wołowina smażona na tłuszczu kokosowym, najlepiej rafinowanym – bezwonnym, warzywa i odpowiednio dobrane przyprawy powodują, że zupa ta staje się idealnym pomysłem na pierwsze danie a pewnie i u niektórych naszych czytelniczek smacznym daniem głównym.

Czas przygotowania: 40 minut
Składniki 6-8 porcji
Continue reading

Zupy

DIETETYCZNY CHŁODNIK

Dziś kolejna zupka, tym razem coś na czasie czyli idealnego na ciepłe dni. Dietetyczny, bo bez żadnej śmietany a jedynie na bazie 0% kefiru – chłodnik. 100g takiego kefiru to jedynie 25 kcal – nasze wszystkie dbające o dietę czytelniczki powinny być z tego przepisu i tej właśnie zupki bardzo zadowolone. Świeża, młoda botwinka, zielony ogórek i wspomniany kefir. Ostatnio pojawiło się wiele próśb o przepisy na różne zupy. Krem ze szparagów przyjął się świetnie, mam nadzieje że z chłodnikiem będzie podobnie. Po głowie chodzi mi jeszcze kilka przepisów na podobne dania, może zupa z dyni, krem z brokułów albo ze szpinaku… także odwiedzajcie nas regularnie :)

Czas przygotowania:
Składniki 6 porcji
Continue reading

Zupy

DIETETYCZNY KREM SZPARAGOWY

Na prośbę naszych stałych czytelniczek przedstawimy w najbliższym czasie kilka przepisów na pyszne zupy. Zaczynamy od dietetycznego kremu ze szparagów, oczywiście fit, bo bez dodatków jakiejkolwiek śmietany. Pyszne szparagi, seler naciowy i odrobina szpinaku, to na oryginalny przepis krem z tych charakterystycznych dla obecnej pory roku warzyw. P.S Jak wiecie nie jestem wielkim fanem zup, u mnie zawsze wygrywa mięso ;) ale ta dzisiejsza naprawdę jest warta uwagi. Smacznego!

Czas przygotowania: ok 45 minut
Składniki 5-6 porcji
Continue reading

Zupy

Przepis na zupę cebulową

Kolejne danie dla wegetarian. Chyba najprostsza i zarazem najtańsza w przygotowaniu zupa jaką kiedykolwiek przyrządziłem. Zupa cebulowa. Wariantów przygotowania takiej zupy można znaleźć dziesiątki, mój ulubiony to zupa przygotowana na sposób nieco orientalny z kurkumą i nadającą oryginalnego aromatu laską cynamonu. Wbrew pozorom zupa jest całkiem treściwa i z powodzeniem zaspokoi tak zwany pierwszy głód.

Czas przygotowania: 45 minut
Składniki 4 porcje
Continue reading

Zupy

POMIDORÓWKA Z SOCZEWICĄ I CURRY

Blog Kulinarny Fitness-Food przedstawia kolejną szybką zupę z soczewicy. Ostatnia, indyjska zupa oraz pomidorówka, cieszyły się sporym powodzeniem wśród czytelników oraz wśród moich bliskich, także dzisiaj połączenie tych dwóch zup. Pomidorówka z soczewicą, z orientalną nutką curry. Soczewica jako jedna z odmian roślin bobowatych cechuje się wysokimi właściwościami odżywczymi, ponieważ zawiera wiele białka, skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak wapń i fosfor, będące ważnym budulcem ludzkich kości.

Duża zawartość żelaza i kwasu foliowego występujących w soczewicy sprawia, że spożywanie jej wzmacnia także układ krwionośny, sprzyjając tworzeniu się czerwonych krwinek i ponosząc poziom hemoglobiny. Dania z soczewicy, ze względu na dużą ilość błonnika poleca się również osobom stosującym diety odchudzające. Szeroka oferta roślin strączkowych, w tym między innymi fasoli, ciecierzycy i soczewicy dostępna jest tutaj.

Continue reading

Zupy

BARSZCZ CZERWONY

Grzyby płuczemy, kruszymy, wkładamy do małego garnuszka z wodą (300ml) i gotujemy na wolnym ogniu 90 minut. Buraki obieramy, kroimy w plastry, wkładamy do dużego garnka. Dodajemy pokrojone w ćwiartkę jabłka, przekrojone na 4 części marchewkę i pietruszkę, ćwiartki cebuli, seler i ząbki czosnku. Zalewamy 4 litrami wody, dodajemy łyżkę soli, przyprawy. Doprowadzamy do wrzenia po czym zmniejszamy ogień i gotujemy bez przykrycia ok 30 minut na wolnym ogniu. Dodajemy sok z cytryny i wywar z grzybów, doprawiamy jeśli jest taka potrzeba.

Czas przygotowania: 10 minut + 60 minut gotowania
Składniki (na duży garnek) Continue reading

Zupy

PIKANTNA ZUPA POMIDOROWA

Na zimnie jesienne wieczory, pikantna zupa będzie idealna na rozgrzanie. Dziś na Fitness Food kolejna po zupie z soczewicy, pikantna zupa pomidorowa.
Zupa na bazie bulionu drobiowego z pomidorami z puszki lub (latem) świeżymi. Dobrze przyprawiona, z dużą ilością czosnku rozgrzewa błyskawicznie. Kolejny dietetyczny przepis, zapraszam!

Dziś po raz pierwszy na Fitness Food – przepis VIDEO! Wkrótce kolejne!

Continue reading

Zupy

BULION DROBIOWY

Dotychczas, przyznam że z lenistwa, zamiast prawdziwego bulionu używałem w przepisach kostki rosołowej. Nie było to do końca zgodne z założeniami dietetycznymi mojego bloga a na pewno nie było to zdrowe. Kostki rosołowe to jednak ciągle chemia.

Nadszedł czas zmian. Wpadłem na pomysł jak przygotować swoje własne, zdrowe kostki rosołowe. Poniżej przepis na chudy i smaczny bulion drobiowy oraz patent na domową dietetyczną i naturalną kostkę rosołową.

Czas przygotowania: 10 minut + 60 minut gotowania
Składniki (na duży garnek)

Continue reading

Zupy

ZUPA Z SOCZEWICY

Soczewica jako jedna z odmian roślin bobowatych cechuje się wysokimi właściwościami odżywczymi, ponieważ zawiera wiele białka, skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak wapń i fosfor, będące ważnym budulcem ludzkich kości.
Duża zawartość żelaza i kwasu foliowego występujących w soczewicy sprawia, że spożywanie jej wzmacnia także układ krwionośny, sprzyjając tworzeniu się czerwonych krwinek i ponosząc poziom hemoglobiny.
Dania z soczewicy, ze względu na dużą ilość błonnika poleca się również osobom stosującym diety odchudzające.

Czas przygotowania: ~60 minut
Składniki (10-12 porcji)

Continue reading