fitness-food.pl zdrowa żywność

Browsing Category Zupy

Przepisy / Zupy

ZUPA MULLINGATAWNY

Zupa mullingatawny to charakterystyczna wieloskładnikowa indyjska potrawa. Zupa-krem, której oryginalny smak nadają typowe orientalne aromatyczne przyprawy, takie jak kardamon czy kurkuma. Przygotowanie jej zajmuje z pewnością nieco więcej czasu niż klasycznej pomidorówki ale zapewniam, że warto!

Czas przygotowania: ok 1 godziny
Składniki Continue reading

Przepisy / Zupy

KREMOWA ZUPA Z DYNI

 

Jesienią nie możemy narzekać na brak ciekawych i zdrowych produktów do wykorzystania w naszej kuchni. Jednym z nich jest z pewnością dynia. Warzywo bogate w witaminę D, wzmacniające układ odpornościowy, i regulujące trawienie. Dynia to również cenne źródło beta-karotenu, czyli sposób na uzyskanie ładnego kolorytu skóry w tą niezbyt słoneczną porę roku.
W internecie znaleźć można dziesiątki pomysłów na przygotowanie zupy z dyni. Są to wersje zupy przygotowanej na słodko, na ostro, na mleku (w tym też na mleku kokosowym), z zacierkami lub z imbirem. Ponieważ nie miałem wcześniej okazji gotowania tej pomarańczowej zupy, przedstawię dziś przepis na jej najprostszą i najszybszą w przygotowaniu dietetyczną wersję.

Czas przygotowania: 15 min + godzina gotowania
Składniki Continue reading

Przepisy / Wołowina / Zupy

ZUPA GULASZOWA

Po dość długiej przerwie od czasu ostatniego przepisu na dietetyczną zupę, wracamy dziś ponownie do tej kategorii dań. Przyznam, że tą wersję zupy gulaszowej podejrzałem w jednym z telewizyjnych odcinków programu Makłowicza i po minimalnej modyfikacji przyrządzam ją, na przemian z zupą z soczewicy, regularnie. Chuda wołowina smażona na tłuszczu kokosowym, najlepiej rafinowanym – bezwonnym, warzywa i odpowiednio dobrane przyprawy powodują, że zupa ta staje się idealnym pomysłem na pierwsze danie a pewnie i u niektórych naszych czytelniczek smacznym daniem głównym.

Czas przygotowania: 40 minut
Składniki 6-8 porcji
Continue reading

Przepisy / Warzywa / Zupy

DIETETYCZNY CHŁODNIK

Dziś kolejna zupka, tym razem coś na czasie czyli idealnego na ciepłe dni. Dietetyczny, bo bez żadnej śmietany a jedynie na bazie 0% kefiru – chłodnik. 100g takiego kefiru to jedynie 25 kcal – nasze wszystkie dbające o dietę czytelniczki powinny być z tego przepisu i tej właśnie zupki bardzo zadowolone. Świeża, młoda botwinka, zielony ogórek i wspomniany kefir. Ostatnio pojawiło się wiele próśb o przepisy na różne zupy. Krem ze szparagów przyjął się świetnie, mam nadzieje że z chłodnikiem będzie podobnie. Po głowie chodzi mi jeszcze kilka przepisów na podobne dania, może zupa z dyni, krem z brokułów albo ze szpinaku… także odwiedzajcie nas regularnie :)

Czas przygotowania:
Składniki 6 porcji

Continue reading

Przepisy / Warzywa / Zupy

DIETETYCZNY KREM SZPARAGOWY

Na prośbę naszych stałych czytelniczek przedstawimy w najbliższym czasie kilka przepisów na pyszne zupy. Zaczynamy od dietetycznego kremu ze szparagów, oczywiście fit, bo bez dodatków jakiejkolwiek śmietany. Pyszne szparagi, seler naciowy i odrobina szpinaku, to na oryginalny przepis krem z tych charakterystycznych dla obecnej pory roku warzyw. P.S Jak wiecie nie jestem wielkim fanem zup, u mnie zawsze wygrywa mięso ;) ale ta dzisiejsza naprawdę jest warta uwagi. Smacznego!

Czas przygotowania: ok 45 minut
Składniki 5-6 porcji
Continue reading

Przepisy / Warzywa / Zupy

ZUPA CEBULOWA

Kolejne danie dla wegetarian. Chyba najprostsza i zarazem najtańsza w przygotowaniu zupa jaką kiedykolwiek przyrządziłem. Zupa cebulowa. Wariantów przygotowania takiej zupy można znaleźć dziesiątki, mój ulubiony to zupa przygotowana na sposób nieco orientalny z kurkumą i nadającą oryginalnego aromatu laską cynamonu. Wbrew pozorom zupa jest całkiem treściwa i z powodzeniem zaspokoi tak zwany pierwszy głód.

Czas przygotowania: 45 minut
Składniki 4 porcje

Continue reading

Przepisy / Zupy

POMIDORÓWKA Z SOCZEWICĄ I CURRY

Blog Kulinarny Fitness-Food przedstawia kolejną szybką zupę z soczewicy. Ostatnia, indyjska zupa oraz pomidorówka, cieszyły się sporym powodzeniem wśród czytelników oraz wśród moich bliskich, także dzisiaj połączenie tych dwóch zup. Pomidorówka z soczewicą, z orientalną nutką curry.
Soczewica jako jedna z odmian roślin bobowatych cechuje się wysokimi właściwościami odżywczymi, ponieważ zawiera wiele białka, skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak wapń i fosfor, będące ważnym budulcem ludzkich kości.
Duża zawartość żelaza i kwasu foliowego występujących w soczewicy sprawia, że spożywanie jej wzmacnia także układ krwionośny, sprzyjając tworzeniu się czerwonych krwinek i ponosząc poziom hemoglobiny.
Dania z soczewicy, ze względu na dużą ilość błonnika poleca się również osobom stosującym diety odchudzające.

Czas przygotowania: ~30 minut
Składniki (8 porcji) Continue reading

Przepisy / Zupy

BARSZCZ CZERWONY

Grzyby płuczemy, kruszymy, wkładamy do małego garnuszka z wodą (300ml) i gotujemy na wolnym ogniu 90 minut. Buraki obieramy, kroimy w plastry, wkładamy do dużego garnka. Dodajemy pokrojone w ćwiartkę jabłka, przekrojone na 4 części marchewkę i pietruszkę, ćwiartki cebuli, seler i ząbki czosnku. Zalewamy 4 litrami wody, dodajemy łyżkę soli, przyprawy. Doprowadzamy do wrzenia po czym zmniejszamy ogień i gotujemy bez przykrycia ok 30 minut na wolnym ogniu. Dodajemy sok z cytryny i wywar z grzybów, doprawiamy jeśli jest taka potrzeba.

Czas przygotowania: 10 minut + 60 minut gotowania
Składniki (na duży garnek) Continue reading

Przepisy / Zupy

BULION DROBIOWY

Dotychczas, przyznam że z lenistwa, zamiast prawdziwego bulionu używałem w przepisach kostki rosołowej. Nie było to do końca zgodne z założeniami dietetycznymi mojego bloga a na pewno nie było to zdrowe. Kostki rosołowe to jednak ciągle chemia.

Nadszedł czas zmian. Wpadłem na pomysł jak przygotować swoje własne, zdrowe kostki rosołowe. Poniżej przepis na chudy i smaczny bulion drobiowy oraz patent na domową dietetyczną i naturalną kostkę rosołową.

Czas przygotowania: 10 minut + 60 minut gotowania
Składniki (na duży garnek)

Continue reading

Przepisy / Zupy

ZUPA Z SOCZEWICY

Soczewica jako jedna z odmian roślin bobowatych cechuje się wysokimi właściwościami odżywczymi, ponieważ zawiera wiele białka, skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak wapń i fosfor, będące ważnym budulcem ludzkich kości.
Duża zawartość żelaza i kwasu foliowego występujących w soczewicy sprawia, że spożywanie jej wzmacnia także układ krwionośny, sprzyjając tworzeniu się czerwonych krwinek i ponosząc poziom hemoglobiny.
Dania z soczewicy, ze względu na dużą ilość błonnika poleca się również osobom stosującym diety odchudzające.

Czas przygotowania: ~60 minut
Składniki (10-12 porcji)

Continue reading

Obserwuj nas na: