Kasza jest bogatym źródłem skrobi, która w organizmie rozkłada się powoli na glukozę - paliwo potrzebne do pracy mózgu i wszystkich innych komórek. Ryż to bogate źródło potasu, który reguluje gospodarkę wodą organizmu i utrzymuje prawidłowy rytm serca. Oba te zboża to bardzo dobre źródła węglowodanów niezbędne w zdrowej diecie.

  • kasza
    kasza

    Kasza jaglana i kasza orkiszowa 

    Kasza to wyłącznie zdrowe węglowodany, które można nazwać życiodajnymi. Królowała w kuchni staropolskiej i była częściej serwowana niż chleb czy ziemniaki. Uważano ją za pokarm przynoszący zdrowie i siłę. Nasiona zbóż to paliwo dla naszego mózgu, w którym znajduje się bogactwo witamin z grupy B, kwas foliowy oraz witamina E, potas, magnez i żelazo. Najczęściej wybieraną jest kasza gryczana, aczkolwiek wiele cennego bogactwa zawiera także kasza jaglana. Na nowoczesnych stołach pojawia się również kasza Bulgur oraz kasza orkiszowa. Wszystkie są cennym źródłem błonnika i wielu składników mineralnych.

  • ryż
    ryż

    Ryż ekologiczny i pełnoziarnisty

    Ryż to uczta dla podniebienia i solidny zastrzyk dobroci dla naszego organizmu, a konkretnie dla zdrowia. Ta jednoroczna roślina zbożowa bezspornie należy do najważniejszych i najczęściej uprawianych na świecie, co więcej stanowi podstawę menu dla mieszkańców Azji. Ryż ekologiczny jest oceanem właściwości, z których należy wymienić bogactwo potasu i antyoksydantów. Chcąc wzbogacić dietę o witaminę B1 warto postawić na ryż brązowy, natomiast miłośnicy delikatnych smaków powinny sięgnąć po ryż jaśminowy. Szukając szlachetnych doznań i nowych dań warto postawić na czarny ryż, który zawiera blisko 20 aminokwasów.

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00 zł Razem

Zobacz koszyk

Szukaj

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki