Ryż ekologiczny i pełnoziarnisty

Ryż to uczta dla podniebienia i solidny zastrzyk dobroci dla naszego organizmu, a konkretnie dla zdrowia. Ta jednoroczna roślina zbożowa bezspornie należy do najważniejszych i najczęściej uprawianych na świecie, co więcej stanowi podstawę menu dla mieszkańców Azji. Ryż ekologiczny jest oceanem właściwości, z których należy wymienić bogactwo potasu i antyoksydantów. Chcąc wzbogacić dietę o witaminę B1 warto postawić na ryż brązowy, natomiast miłośnicy delikatnych smaków powinny sięgnąć po ryż jaśminowy. Szukając szlachetnych doznań i nowych dań warto postawić na czarny ryż, który zawiera blisko 20 aminokwasów.

Czarny ryż dostępny w naszym sklepie 


Ryż ekologiczny pozwala na stworzenie miliona dań i deserów. Może występować w słonej lub słodkiej odsłonie, idealnie komponuje się z rybami, warzywami czy mięsem. Nic dziwnego, że tak chętnie po niego sięgamy i – co istotne – nasze ryżowe menu zdecydowanie otworzyło się różnorodność. Coraz częściej wybieramy ryż czarny oraz ryż jaśminowy, z kolei zamiast ryżu białego sięgamy po ryż pełnoziarnisty.

Ryż czarny to prawdziwa perła wśród wszystkich innych. Nie bez kozery nazywany był ryżem zakazanym – w starożytnych Chinach ten rodzaj ryżu był zarezerwowany wyłącznie dla cesarza. Zaskakujący, orzechowy smak i wyrazisty aromat to zapowiedź prawdziwej uczty. Ryż czarny zawiera w sobie żelazo, cynk, karoten, miedź i wspomniane już bogactwo aminokwasów. Bogactwo antocyjanów – pigmentów roślinnych – sprawia, że czarny ryż posiada silne właściwości przeciwzapalne i antyoksydacyjne. Zaleca się go nie tylko jako przysmak kulinarny, ale także pełnowartościowy produkt uderzający w postępującą cukrzycę, choroby naczyniowe i Alzheimera. Ogrywa ogromne znaczenie wzmacniające i oczyszczające po chemioterapii.

Polecamy ryż jaśminowy i brązowy z naszego sklepu 

Ryż brązowy jest zdecydowanym faworytem pod względem wartości odżywczych. To ryż ekologiczny, najmniej przetworzony, a więc bogaty w cenny błonnik. Głęboki brązowy kolor i wydłużony kształt otrzymuje się poprzez ręczne lub – rzadziej – mechaniczne usunięcie niejadalnych łusek. Na kolor ryżu brązowego wpływa zawartość otrąb.
Ryż brązowy zawiera w sobie potas, wapń, fosfor, magnez i cenne witaminy E oraz B – przede wszystkim witaminę B1 i PP. O wiele niższy od ryżu białego indeks glikemiczny sprawia, że ryż brązowy może być włączony do diety cukrzycowej. Włączony do menu pomaga utrzymać w ryzach poziom cholesterolu, wspomaga utrzymanie szczupłej sylwetki, reguluje poziomy cukru, a także spowalnia proces starzenia komórek i zapobiega miażdżycy.

Ryż jaśminowy to arystokrata wśród pozostałych odmian. Delikatny w smaku, o charakterystycznym jaśminowym subtelnym zapachu i długich, białych ziarnach są idealnym składnikiem curry i pikantnych potraw. Doskonały dla osób lubiących nieco klejącą konsystencję i kremowy smak. Oprócz szlachetności smaku ryż jaśminowy zaskakuje także sporą ilością białka, błonnika, a także witamin z grupy B, fosforu i potasu. To jeden z niskokalorycznych specjałów, dlatego z powodzeniem mogą po niego sięgać osoby na diecie niskokalorycznej.

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00 zł Razem

Zobacz koszyk

Szukaj

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki