Kategorie produktów

Bakalie i orzechy ekologiczne

Orzechy oraz nasiona oleiste to niezwykle cenne źródło tłuszczów NKKT (niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych). Niemal każda dieta, której ważnym składnikiem są wysokiej jakości tłuszcze zawiera różnego rodzaju orzechy, nasiona, ziarna czy pestki. Ze względu na fakt, iż tłuszcze nienasycone nie są samodzielnie wytwarzane przez nasz organizm, tak ważne jest to, aby regularnie dostarczać je z pożywienia. Orzechy i suszone owoce mogą stanowić zarówno zdrową i smaczna przekąskę, jak również świetny dodatek do różnego rodzaju potraw (np. do owsianki na śniadanie) lub ciast i deserów. Wiele interesujących przepisów z wykorzystaniem bakalii odnajdziesz na naszym blogu. Na zdrowie!

  • orzechy
    orzechy

    Orzechy BIO 

    Orzechy to prawdziwe bogactwo, które utożsamiane jest ze zdrowiem, doskonałym samopoczuciem, młodzieńczą kondycją i perfekcyjną pracą wszystkich obszarów mózgu. W naszym sklepie dostępne są m.in. orzechy włoskie BIO (pochodzące z upraw ekologicznych), od lat uważane za naturalne wspomaganie pamięci i koncentracji, orzechy laskowe BIO, które należą do najsmaczniejszych i najzdrowszych przekąsek. Prowadzimy także sprzedaż australijskich orzechów macadamia zaskakujących idealnie maślanym smakiem i będących kopalnią zdrowych tłuszczy. Zapraszamy do świata, w którym orzechy BIO stają się rzeczywistym synonimem długowieczności, zdrowia i wykwintnego smaku. Życzymy udanych zakupów.

  • owoce suszone
    owoce suszone

    BIO owoce suszone - ekologiczne 

    Suszone owoce są zdrową i smaczną przekąską, która oprócz głębokiego smaku słodyczy dostarcza organizmowi właściwych składników odżywczych w skoncentrowanej formie. Są zdecydowanie mniej kaloryczne niż inne, wysoko przetworzone przekąski i nader sycące. Ze względu na wysoką zawartość błonnika występującego w formie pektyn suszone owoce BIO mogą być spożywane także przez osoby stosujące diety odchudzające. 

  • pestki, ziarna, nasiona
    pestki, ziarna, nasiona

    Pestki moreli i dyni - Nasiona Chia 

    Pestki dyni oraz pestki moreli i nasiona chia to zdrowie w najczystszej postaci. Zdecydowanie smaczne i bogate we właściwości odżywcze produkty stanowią nieodzowny element dobrze zbilansowanej, prozdrowotnej diety, a także są ważnym elementem wielu potraw, dopełniając ich smak i wprowadzając urozmaicenie. Bezspornie pestki dyni są najbardziej znanymi i najchętniej stosowanymi, nie mniej także nasiona chia znajdują swoje zaszczytne miejsce nie tylko w domowych wypiekach, ale i innych daniach. Z kolei pestki moreli uznawane są za jeden z kluczowych składników w diecie odchudzającej i cukrzycowej.

Które orzechy najzdrowsze?

Wszyscy wiemy, że orzechy to zdrowie, ale które z nich należy uznać za najzdrowsze? Ciężko o jednoznaczną odpowiedź na to pytanie. Każdy rodzaj orzechów ma swoje specyficzne właściwości i warto, aby te smaczne i zdrowe przekąski pojawiały się w naszym jadłospisie jak najczęściej! Znane i lubiane orzechy włoskie cechują się wysoką zawartością zdrowych kwasów tłuszczowych omega-3, kwasu foliowego oraz witaminy B6. Migdały stanowią z kolei doskonałe źródło białka, magnezu i fosforu. Co ciekawe, 100 g migdałów zapewnia aż 80% dziennego zalecanego zapotrzebowania na magnez! Orzechy laskowe poza zdrowymi kwasami tłuszczowymi zawierają również witaminę E (100 g orzechów laskowych zapewnia aż 100% dziennego zapotrzebowania) oraz kwas foliowy. Pod względem zawartości antyoksydantów najlepsze spośród wszystkich orzechów są orzechy pekan, z kolei orzechy nerkowca to prawdziwa skarbnica minerałów! 100 g tym orzechów zaspokaja niemal całkowite dzienne zalecane spożycie miedzi, magnezu, manganu, fosforu i cynku! Podobnie, całkowite zapotrzebowanie na magnez i witaminę E zaspokaja zaledwie 30 g orzechów brazylijskich – ma to szczególne znaczenie w kontekście dobrej kondycji skóry, włosów i paznokci. Warto również włączyć do swojej diety tak dobroczynne orzechy jak: pinii (zdrowy tłuszcz i wyjątkowy smak!), macadamia (dodają energii i wzmacniają koncentrację) oraz pyszne pistacje (zawierają najwięcej potasu spośród wszystkich orzechów).

 

Suszone owoce – zdrowa i smaczna przekąska

Bakalie, czyli suszone owoce południowe stosowane są przede wszystkim w cukiernictwie, jednak poza dodatkiem do ciast i deserów, stanowią również smaczną przekąskę oraz cenne źródło dobroczynnych składników odżywczych. Suszone owoce są dużo mniej kaloryczne niż wysoko przetworzone przekąski, zapewniają uczucie sytości (co jest szczególnie ważne w przypadku osób na diecie redukcyjnej), Jednymi z najbardziej popularnych tego typu przekąsek są bogate w błonnik, beta-karoten, żelazo i potas – suszone morele oraz pełne witamin rodzynki sułtańskie. Warto wspomnieć również o słodkiej, a jednocześnie pełnej antyoksydantów przekąsce, jaką jest suszona żurawina. Świetną alternatywą dla tradycyjnych, niezdrowych chipsów są natomiast prażone chipsy kokosowe oraz niesłodzone chipsy bananowe. Poleca się również takie suszone owoce jak daktyle, figi oraz śliwki kalifornijskie.

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
299,00 zł Do darmowej dostawy brakuje:
0,00 zł Razem

Zobacz koszyk

Szukaj

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki