Odżywki i suplementy 

  • aminokwasy
    aminokwasy

    BCAA czyli aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach bocznych to bez dwóch zdań suplement podstawowy w wielu dyscyplinach sportowych. BCAA, czyli Branched Chain Amino Acids, to cząsteczki o nieco bardziej skomplikowanej budowie od pozostałych aminokwasów. Są to aminokwasy egzogenne: L-leucyna, L-walina i L-izoleucyna. Organizm ludzki nie jest w stanie ich sam wytworzyć i należy jest dostarczyć z pożywienia lub za pomocą suplementów. Wpływ BCAA na nasz organizm polega na zwiększeniu syntezy białek czyli wspomaganiu budowy masy mięśniowej, redukcji tkanki tłuszczowej oraz prawdopodobnie najważniejszej - funkcji antykatabolicznej. Co więcej, stosowanie BCAA hamuje również wydzielanie serotoniny, która odpowiedzialna jest za uczucie senności i zmęczenia. Dzięki temu, przyjmowanie preparatu nie tylko korzystnie wpływa na samopoczucie, ale wydłuża również efektywny czas treningu. Suplementy takie jak BCAA mogą być wykorzystywane nie tylko w kulturystyce. Zawodnicy sportów wytrzymałościowych takich jak MMA czy crossfit, biegacze, kolarze, pływacy i piłkarze wielokrotnie wspomagają swoje treningi suplementami bazującymi na aminokwasach egzogennych. Co więcej, co potwierdzają liczne badania, suplementacja ta przynosi korzyści na wielu płaszczyznach, w różniących się od siebie dyscyplinach sportowych.

  • ekstrakty roślinne
    ekstrakty roślinne
  • kreatyna
    kreatyna

    Kreatyna obok odżywki białkowej jest dziś prawdopodobnie najbardziej znanym i najlepiej przebadanym suplementem. Występuje naturalnie w mięsie i rybach, przy czym dobowe zapotrzebowanie na kreatynę u 70kg mężczyzny wynosi ok 2g. W naszym ciele przechowywana jest w 95% w mięśniach. Działanie kreatyny polega na zwiększeniu ilości dostępnego ATP, które jest najważniejszą cząsteczką energetyczną na poziomie komórkowym. Nasz organizm produkuje je z węglowodanów, tłuszczów oraz fosfokreatyny. Kreatyna występuje na rynku w kilku różnych formach. Najlepiej przebadany i najbardziej popularny monohydrat, który jest również najtańszy, poprzez jabłczan, etyl, ester, cytrynian czy też chlorowodorek. Wśród trenerów, dietetyków i osób ćwiczących najlepsze noty zbiera oczywiście monohydrat, którego wadą w stosowaniu w niektórych sportach może być jednak nadmierna retencja wody. Problem ten nie występuje przy stosowaniu jabłczanu i chlorowodorku kreatyny.

  • odżywki białkowe
    odżywki białkowe
  • suplementy diety
    suplementy diety
  • witaminy i minerały
    witaminy i minerały

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00 zł Razem

Zobacz koszyk

Szukaj

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki