fitness-food.pl zdrowa żywność

Warzywa

RYŻ Z WARZYWAMI

Ryż z warzywami. Przepis dedykuje kolegom z treningów ;), którzy nie mogą już patrzeć na kolejne (po kilka dziennie) pudełko suchego ryżu. Warzywa w tym przepisie sprawiają że ryż wreszcie ma smak i nie jest taki suchy.

Dla dodatkowego urozmaicenia polecam od czasu do czasu zmieszać ryż (brązowy/basmati/paraboiled) z czarnym ryżem, jak na zdjęciu powyżej. Nawet mała ilości tego ryżu nadaje zupełnie innego smaku.

Czas przygotowania: 20 min
Składniki 2 porcje

200g ryżu
1 cebula
pół papryki żółtej
pół papryki czerwonej
por (kawałek, ok 2cm)
2 ząbki czosnku
pół kostki rosołowej (warzywnej)
pieprz / ostra papryka

Przygotowanie

Ryż ugotować w osolonej wodzie (na zdjęciu ryż paraboiled & dziki). Pokrojoną w drobną kostkę cebulę oraz drobno posiekany czosnek podsmażyć na oliwie z oliwek aż do zarumienienia. Dodać pokrojoną w cienkie paski paprykę oraz cienko pokrojony por i smażyć około minuty. Zalać wszystko kostką warzywną rozpuszczoną w gorącej wodzie (pół szklanki), przyprawić i dusić 10 minut pod przykryciem. Na sam koniec wrzucić na patelnię z warzywami ugotowany ryż, dobrze wymieszać i smażyć jeszcze minutę.

Papryka nadaje potrawie dość słodkiego smaku. Jeśli ktoś woli bardziej ostre dania reguluje pikantność ilością pieprzu, ew. ostrej papryki. Można również nadać ryżowi bardziej orientalny smak dodając curry.

Wartości odżywcze (właściwie tylko 2 woreczki ryżu i odrobina oliwy z oliwek)

Białko: 13g
Węglowodany: 153g
Tłuszcz: 16g
Kalorie: 820 kcal

6 Comments RYŻ Z WARZYWAMI

  1. Asia

    Kostką rosołową???
    Panie Karolu – zdecyduj się Pan na coś. W artykule „10 KROKÓW DO ZMIANY SPOSOBU ODŻYWIANIA” w punkcie 3 jest napisane, cytuję „Pozbądź się niezdrowych produktów. Białej mąki, niezdrowych tłuszczy, białego cukru i produktów mocno przetworzonych. Uważaj na GLUTAMINIAN SODU występujący w wielu przyprawach.” Zdrowa dieta to nie kostki rosołowe, ale własne kompozycje ziół i to najlepiej świeżych. Pozdrawiam.

  2. Asia

    Skład zadowalający, biorąc pod uwagę co zalewa sklepy. Ale i tak będę obstawać przy swoim, co własne zioła to własne zioła – do tego z własnego domowego ogródka ;)

    Pozdrawiam :)

  3. Zaabsorbowana

    Kostka rosołowa to okropieństwo, niezależnie czy z supermerkatu czy z fitness shopu! Czytałam pana blog z zainteresowaniem, niestety. Oprócz kostki rosołowej proponuje pan również smażenie itp. Już wiem, że nie mam do czynienia z profesjonalistą. Pozdrawiam

  4. Karol

    O „okropieństwie” danego produktu świadczy jego skład. Składu popularnych kostek rosołowych nie można porównać do tych ekologicznych. Chętnie przeczytam Pani uzasadnienie do tego twierdzenia, tak samo jak i zdanie na temat smażenia. Smażenie samo w sobie nie jest absolutnie szkodliwe jeśli tylko stosujemy się do pewnych zasad, tzn. między innymi wybierając oleje kierujemy się ich temperaturą dymienia, nie używamy dwa razy tego samego oleju itd. Pozdrawiam

  5. Kooles

    Ludzie smażenie nie jest niczym złym ani szkodliwym,tak jak napisał Pan Karol jeśli spełnia się odpowiednie warunki. Jak tak dalej będą mysleć co niektórzy to zostanie wam jedzenie trawy spod bloku!! Żal niektórych komentarzy a Pan Karol robi dobrą robotę.

Leave A Comment