fitness-food.pl zdrowa żywność

Artykuły

7 Narzędzi niezbędnych w każdej FIT-Kuchni

Bez względu na to czy akurat się odchudzasz, czy jesteś „na masie”, czy po prostu gotujesz posiłki w domu dbając o to aby było zdrowe, potrzebujesz mieć na wyposażeniu swojej kuchni kilka niezbędnych narzędzi. Bez zbędnego wstępu przedstawiam więc Wam poniżej, mój kuchenny niezbędnik:

Patelnia do naleśników

Patelnia teflonowa do omletów
Zdecydowanie podstawa. Używam praktycznie co drugi dzień. Omlety owsiane, omlety na bazie jajek, warzywne, mięsne, naleśniki. To stałe punkt w mojej diecie i bez tej patelni ich przygotowywanie może nie byłoby niemożliwe ale na pewno byłoby znacznie bardziej utrudnione. Patelnia do naleśników gwarantuje łatwe przewracanie a nawet przerzucanie omletów na drugą stronę, które nawet kiedyś pokazaliśmy na naszym kanale na YouTube http://www.youtube.com/watch?v=Ggb90CN5mEQ

Pojemniki na żywność

Pojemniki na żywność

Używane codziennie. Pakujesz do nich II śniadanie, obiad, posiłek potreningowy. Mogą być plastikowe lub szklane. Trzymające temperaturę lub nie. Próżniowe lub zwykłe. Różnią się od siebie wielkością i funkcjami ale wszystkie pozwalają na przygotowanie posiłków na cały dzień i zabranie ich ze sobą gdzie tylko zechcesz.

shaker-olimp-smart-shake-black-label

Szejker

Zadbać o 5-6 pełnowartościowych posiłków w ciągu dnia – to może sprawiać problemy. Nie będzie wielkim grzechem, jeśli od czasu do czasu jeden stały posiłek zastąpimy jego płynną formą, np. białkowo-węglowodanowym szejkiem z łyżką masła orzechowego. Przenoszenie koktajlu w pudełku może skończyć się małą tragedią dlatego tutaj musimy zaopatrzyć się w szejker. Najlepiej taki jak na zdjęciu. Pojemnik główny + 2 dodatkowe „piętra” na kolejną porcję odżywki, masło orzechowe, orzechy, kapsułki czy cokolwiek co tylko będzie nam potrzebne do przygotowania szybkiego, awaryjnego posiłku.

mikser

Mikser

Bez porządnego miksera nie przygotujesz koktajlu, będziesz musiał męczyć się z wyrobieniem masy na omlet, nie zrobisz doskonale gładkiej pasty twarogowej i wielu innych rzeczy. To urządzenie zdecydowanie ułatwia wiele prac kuchennych. Kupując mikser zwróć uwagę na jego moc. Jeśli będzie za słaba, możesz mieć problemy przy bardzo gęstych lub twardych produktach. Więcej niż 2 tryby miksowania to też dodatkowa wygoda. Zwróć również uwagę na pojemność oraz na to, czy jego naczynie będzie łatwe do umycia/umieszczenia w zmywarce.

grill

Grill elektryczny

Grill elektryczny lub patelnia grillowa. Dwa bardzo podobne do siebie narzędzia, które pozwolą na przygotowanie pysznych potraw mięsnych oraz warzyw, bez użycia tłuszczu. Piersi z kurczaka, kotlety schabowe, polędwiczki wieprzowe, steki, ryby, grillowana cukinia, papryka i wiele innych. To wszystko doskonale nadaje się do grillowania czy to na patelni czy właśnie na grillu.

parowar

Parowar (lub garnek piętrowy)

Jeśli znudziło Ci się już grillowanie, możesz zawsze ugotować coś na parze. Wszelkie rodzaje mięs i ryb oraz warzywa nadają się do tego doskonale. Możesz wykorzystać piętrowy garnek albo nieco bardziej zaawansowane urządzenie jakim jest parowar. Efekt będzie podobny. Otrzymasz delikatny i zdrowy posiłek, często w czasie nie dłuższym niż 20 minut. Piętrowy garnek jest w mojej kuchni od zawsze a łosoś gotowany na parze z warzywami gości na talerzu równie często.

Waga kuchenna

Waga

Na koniec waga. Powinna być właściwie wymieniona na początku. Szczególnie, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z dietą. Nowe menu rozpisane przez dietetyka lub trenera zawsze zawiera różne gramatury. Tu 120g ryżu, tam 200g piersi z kurczaka, 20g oliwy itp. Z czasem nauczysz się ważyć to wszystko oczami ale przez pierwsze tygodnie waga będzie Twoim najlepszym przyjacielem.

1 Comment 7 Narzędzi niezbędnych w każdej FIT-Kuchni

  1. Daniel

    Tutaj to widzę, że jest to wersja no prawie enterprise ;) Praktycznie połowy z tego nie używam, chociaż taki grill by się przydał. Drugie, że wszystko zależy od tego jaką dietę stosujemy i na co.

Leave A Comment