fitness-food.pl zdrowa żywność

Omlety i naleśniki

Vege kotleciki

Czasem (pomimo tego, ze uwielbiam prostotę w kuchni, a do tego często bywam.. małym kulinarnym leniem) lubię do mięsa czy innych dodatków zjeść coś innego niż: ryz, makaron, bataty i tym podobne. I tym razem również tak było. Z pomocą przyszedł mi przepis podpatrzony u na Instagramie u @anna_sudol lekko przeze mnie zmodyfikowany (a jakżeby inaczej) na kotleciki z marchewki i cukinii. Fantastycznym dodatkiem był do nich słonecznik, który przyjemnie „chrupał” podczas kolejnych kęsów i dodatek czarnuszki. Dodatkowo kotlety będą również ciekawą opcją dla tych, którzy niekoniecznie lubią smażyć (ostatnio mój żołądek bardzo się na smażone rzeczy buntuje) bo swoje kotleciki opiekłam w piekarniku.

Może nie wyglądają zjawiskowo, ale były naprawdę dobre! A polane sosem czosnkowym z WK Sklepu to już w ogolę kolokwialnie mówiąc „sztos” :D

Do przygotowania mojej wersji tych kotlecików potrzebujecie:

  • 1 marchew i pół cukinii które ścieracie na tarce o dużych oczkach i podduszacie na patelni z wodą aż cała wyparuje – odstawiacie do ostygnięcia
  • 15g mąki gryczanej
  • 15g mąki teff mieszacie – obie mąki mieszacie ze sobą i odkładacie z tego płaską łyżkę na bok – do późniejszego obtoczenia kotlecików
    do przestygniętej marchwi i cukinii dodajecie wymieszane maki, 1/2 łyżeczki soli i po 1/2 łyżeczki: czosnku, papryki słodkiej wędzonej, czarnuszki i Ziół Małgosi (Ten Smak)
  • dorzucacie też 10g słonecznika

Wszystko mieszacie ze sobą, ugniatacie ręka (zwilżona) formując kotleciki, na koniec obtaczacie je w odłożonej wcześniej mace i pieczecie w 180 stopniach (góra-dół) przez 15min z jednej strony i następne 5 minut z drugiej strony po przewróceniu.
I to tyle! Jeśli macie ochotę wypróbować coś „innego” jako dodatek do mięsa to serdecznie polecam!

 

Przepis autorstwa: Kasia Nadolska https://www.youtube.com/channel/UC_n6gh9xna9tw7HCiefpNdA

Przejdź do sklepu ze zdrową żywnością

Leave A Comment