fitness-food.pl zdrowa żywność

Artykuły

Migdały kalifornijskie – właściwości, wartości odżywcze. Ile kalorii mają migdały kalifornijskie?

Nie ma grama przesady w stwierdzeniu, że migdały to jedna z najzdrowszych dostępnych przekąsek! A przy okazji jedna z najsmaczniejszych. Migdały kalifornijskie (o ile nie występuje na nie uczulenie) bezwzględnie powinny znaleźć się w jadłospisie osób dbających o zdrowy styl życia. Migdały posiadają mnóstwo wartości odżywczych, w związku z czym przejawiają wiele dobroczynnych właściwości dla naszego organizmu. Niwelują stres i łagodzą nerwy, korzystnie wpływają na pracę układu sercowo-naczyniowego, zapobiegają miażdżycy i cukrzycy, wzmacniają odporność organizmy, obniżają poziom cholesterolu, chronią przed nowotworami. O ich dobroczynnych właściwościach można pisać długie artykuły. Jedno jest pewne – warto włączyć je do swojej diety!

Właściwości migdałów kalifornijskich

Ze względu na dużą zawartość tłuszczu migdały mogą kojarzyć się jako mało zdrowa przekąska, jednak należy wziąć pod uwagę iż zdecydowana większość są to tłuszcze nienasycone. Sprawia to, że regularne spożywanie migdałów może mieć pozytywny wpływ na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, w tym m.in. obniżenie poziomu tzw. złego cholesterolu, ograniczenie ryzyka wystąpienia zawału czy miażdżycy. Migdały zapewniają również ochronę organizmu przed cukrzycą i udarem mózgu. Ze względu na dużą zawartość witamin z grupy B, migdały wpływają pozytywnie na pracę układu nerwowego, z kolei dzięki znacznych pokładów witaminy E, przeciwdziałają starzeniu i pozwalają zachować zdrową cerę, włosy i paznokcie. W związku z dużą podażą manganu, magnezu i cynku, dieta bogata w migdały pozytywnie wpływa na poziom testosteronu u mężczyzn, usprawnia pracę mózgu, pozwala niwelować stres oraz pozwala utrzymywać właściwe stężenie witaminy A w organizmie. Należy również wspomnieć o działaniu antynowotworowym. Dzięki zawartości fitosteroli, flawonoidów oraz amigdaliny, migdały mogą okazać się pomocne w profilaktyce przed nowotworami. To jednak nie wszystko! Regularne spożywanie migdałów przez kobiety pozwala im zredukować objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, a w przypadku kobiet w ciąży – zapobiegać wadom płodu, za co odpowiedzialny jest kwas foliowy. Dodatkowo, migdały: wspierają ograniczanie trądziku, zapobiegają chorobom tarczycy, opóźniają proces starzenia się, regulują procesy metaboliczne, wspomagają pamięć i koncentracja oraz wzmacniają odporność. Ufff! Jak widać, o dobroczynnych właściwościach migdałów można by opowiadać długimi godzinami. Jedno jest jednak pewno – jeśli tylko nie cierpimy na nietolerancje orzechów, włączenie tych zdrowych i smacznych bakalii do naszego jadłospisu może wyjść nam tylko zdrowie!

Wartości odżywcze migdałów kalifornijskich

Migdały kalifornijskie stanowią jedno z najzdrowszych źródło zdrowych tłuszczów. W 100 gramach surowych migdałów znajduje się aż 49,93 g tłuszczów, z czego zaledwie 3,8 g to niekorzystne kwasy tłuszczowe nasycone. Aż 31,5 g to kwasy tłuszczowe jednonienasycone, a 12,3 g to kwasy tłuszczowe wielonienasycone. Migdały to cenne źródło kwasów tłuszczowych omega-6 (12,3 g/100 g). Tłuszcze to niezbędny element zdrowej, zbilansowej diety – warto zatem zadbać o to aby pochodziły one z najlepszego możliwego źródła, a takim są właśnie migdały oraz m.in. orzechy. W 100 g migdałów kalifornijskich znajduje się również: 21,15 g białka, 21, 55 g węglowodanów. Migdały kalifornijskie stanowią również cenne źródło błonnika (12,5 g/100 g). Regularne spożywanie migdałów pozwala również zaopatrzyć organizm w odpowiednią podaż witamin i minerałów. 100 g migdałów zaspokaja 160% dziennego zalecanego spożycia witaminy E, 71% witaminy B2, 24% witaminy B3, 19% witaminy B1 oraz 24% folianów. Migdały kalifornijskie dostarczają również potężnej dawki mikro- i makroelementów! Spożycie 100 g migdałów dostarcza nam: miedzi (111% dziennej zalecanej dawki), manganu (94%), magnezu (87%), fosforu (65%), cynku (40%), żelaza (38%) oraz wapnia (24%). Nie ma zatem wątpliwości iż garść migdałów 2-3 razy w tygodniu bardzo poważnie zaopatrzy nasz organizm w cenne składniki!

Przejdź do sklepu – https://www.fitness-food.pl/6-orzechy

Kaloryczność migdałów kalifornijskich

Migdały kalifornijskie z całą pewnością nie należą do grupy produktów niskokalorycznych. 100 g tych bakalii to 2496 kJ, czyli 596 kcal. Nie oznacza to oczywiście, że należy ich unikać – wszak są to kalorie pochodzące przede wszystkim ze zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, a po drugie – migdały stanowią niezwykle bogate źródło cennych witamin i minerałów. W przypadku osób na restrykcyjnej, niskokalorycznej diecie, warto oczywiście spożywać migdały w ograniczonej ilości, choć i tu mają swoje istotne zastosowanie, gdyż powodują uczucie sytości.

Zastosowanie migdałów w kuchni

Migdały najlepiej spożywać na surowo, jako samodzielną przekąskę lub wraz z innymi bakaliami, owocami czy płatkami owsianymi – nieprzetworzone migdały zachowują bowiem pełnię swoich dobroczynnych właściwości. Należy tutaj pamiętać o tym, że są to bardzo sycące bakalie, w związku z czym wystarczy garść migdałów aby zaspokoić niewielki głód. Migdały wykorzystuje się najczęściej w cukiernictwie, w formie posypki do ciast, lodów i deserów. W tej roli doskonale sprawdzą się również płatki migdałowe. Po zmieleniu migdałów, można je również wymieszać z cukrem pudrem i białkiem, dzięki czemu powstaje marcepan. Migdałów używa się również do porannej owsianki, potraw mięsnych, sałatek lub jako panierki do mięs i ryb, po uprzednim skruszeniu. Możemy również połączyć pokruszone migdały z wodą, aby otrzymać tzw. mleko migdałowe.

Leave A Comment